Blommen i ægget
- Børns trivsel i daginstitutionen
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Blommen i ægget
Børns trivsel er et centralt element i den pædagogiske hverdag. Blommen i ægget – børns trivsel i daginstitutionen afdækker trivselsbegrebet ud fra fire hovedtemaer:
• demokrati, hvor der er plads til ligeværdighed og respekt for forskellighed, hvor det enkelte barn har mulighed for at vælge at deltage eller lade være, og hvor den enkeltes rettigheder skal ses i sammenhæng med fællesskabet
• grupper, hvori børnene udvikler identitet i samspil med andre, og hvori børnenes interne normer og hierarkier må ses, analyseres og nogle gange omformes ved hjælp af det pædagogiske personale
• anerkendelse, som ikke bare drejer sig om det enkelte barn, men også må sættes i forhold til daginstitutionen som social helhed
• organisering og rammer, hvor de fysiske omgivelser som indretning og materialer sammen med organisatoriske rammer som regler og rutiner skaber et godt udgangspunkt for børnenes trivsel
Bogen giver inspiration til, hvorfor og hvordan hvordan pædagoger ud fra konkrete tiltag og etiske overvejelser kan arbejde med trivsel. Den peger på den magt og det ansvar, der ligger i at få børn til at fungere og trives i det fællesskab, som daginstitutionen er. Bogen indeholder både en teoretisk og en praktisk dimension.
Bogen henvender sig til både pædagogisk personale, pædagogiske konsulenter, pædagogstuderende og andre pædagogisk interesserede.
Unni Lind er socialpædagog og cand.mag. i pædagogik fra Københavns Universitet. Hun er lektor ved Pædagoguddannelsen København/Gentofte(UCC), hvor hun underviser i pædagogik.
Thomas Gregersen er cand.mag. i psykologi og kommunikation fra RUC. Er
lektor ved Pædagoguddannelsen København/Gentofte(UCC), hvor han underviser i pædagogik.
Begge har bred erfaring fra den pædagogiske praksis
• demokrati, hvor der er plads til ligeværdighed og respekt for forskellighed, hvor det enkelte barn har mulighed for at vælge at deltage eller lade være, og hvor den enkeltes rettigheder skal ses i sammenhæng med fællesskabet
• grupper, hvori børnene udvikler identitet i samspil med andre, og hvori børnenes interne normer og hierarkier må ses, analyseres og nogle gange omformes ved hjælp af det pædagogiske personale
• anerkendelse, som ikke bare drejer sig om det enkelte barn, men også må sættes i forhold til daginstitutionen som social helhed
• organisering og rammer, hvor de fysiske omgivelser som indretning og materialer sammen med organisatoriske rammer som regler og rutiner skaber et godt udgangspunkt for børnenes trivsel
Bogen giver inspiration til, hvorfor og hvordan hvordan pædagoger ud fra konkrete tiltag og etiske overvejelser kan arbejde med trivsel. Den peger på den magt og det ansvar, der ligger i at få børn til at fungere og trives i det fællesskab, som daginstitutionen er. Bogen indeholder både en teoretisk og en praktisk dimension.
Bogen henvender sig til både pædagogisk personale, pædagogiske konsulenter, pædagogstuderende og andre pædagogisk interesserede.
Unni Lind er socialpædagog og cand.mag. i pædagogik fra Københavns Universitet. Hun er lektor ved Pædagoguddannelsen København/Gentofte(UCC), hvor hun underviser i pædagogik.
Thomas Gregersen er cand.mag. i psykologi og kommunikation fra RUC. Er
lektor ved Pædagoguddannelsen København/Gentofte(UCC), hvor han underviser i pædagogik.
Begge har bred erfaring fra den pædagogiske praksis
Brugerbedømmelser af Blommen i ægget
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Blommen i ægget findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621