De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bagom Corporate Communication

Bag om Bagom Corporate Communication

Stadig flere virksomheder betragter corporate communication som en afgørende dimension af deres ledelsespraksis. Men hvor kommer begrebet fra, hvilke aktiviteter rummer det, og hvad indebærer det for de virksomheder, der bekender sig til en sådan kommunikationsmåde? Corporate communication bygger på forestillingen om, at virksomheden kan kommunikere som en samlet enhed - at den kan tale med én stemme. I denne bog spørger forfatterne, hvad en sådan disciplinering gør ved organisationen, dens smidighed og dens forhold til medarbejderne? Med afsæt i en kropsmetaforik analyseres corporate communication både forfra og bagfra. I modsætning til andre bøger om emnet tager denne bog ikke for givet, at der nødvendigvis skal være sammenhæng i alt det, som virksomheden siger og gør. Over for denne konventionelle antagelse viser forfatterne, at kommunikationen altid rummer brudflader - mellem front stage og back stage, mellem forskellige afdelinger, professioner og situationer, og mellem det, der hidtil er blevet sagt, og det, man gerne vil sige fremover. Det er ofte i disse brudflader, at dynamikken opstår.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759335192
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 3. september 2008
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Bagom Corporate Communication

Stadig flere virksomheder betragter corporate communication som en afgørende dimension af deres ledelsespraksis. Men hvor kommer begrebet fra, hvilke aktiviteter rummer det, og hvad indebærer det for de virksomheder, der bekender sig til en sådan kommunikationsmåde? Corporate communication bygger på forestillingen om, at virksomheden kan kommunikere som en samlet enhed - at den kan tale med én stemme. I denne bog spørger forfatterne, hvad en sådan disciplinering gør ved organisationen, dens smidighed og dens forhold til medarbejderne? Med afsæt i en kropsmetaforik analyseres corporate communication både forfra og bagfra. I modsætning til andre bøger om emnet tager denne bog ikke for givet, at der nødvendigvis skal være sammenhæng i alt det, som virksomheden siger og gør. Over for denne konventionelle antagelse viser forfatterne, at kommunikationen altid rummer brudflader - mellem front stage og back stage, mellem forskellige afdelinger, professioner og situationer, og mellem det, der hidtil er blevet sagt, og det, man gerne vil sige fremover. Det er ofte i disse brudflader, at dynamikken opstår.

Brugerbedømmelser af Bagom Corporate Communication



Find lignende bøger
Bogen Bagom Corporate Communication findes i følgende kategorier: