Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
- Indsigter. Udfordringer. Gode råd
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 96
- Udgivet:
- 21. marts 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x235x10 mm.
- Vægt:
- 200 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft”
(Ejer af turismevirksomhed, 2021)
I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at
- få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.
- identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.
- opstille 12 gode råd.
- præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.
”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål”
(Forbruger, 2021)
Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft”
(Ejer af turismevirksomhed, 2021)
I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at
- få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.
- identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.
- opstille 12 gode råd.
- præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.
”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål”
(Forbruger, 2021)
Brugerbedømmelser af Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Bæredygtighed og danske turismevirksomheder findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Økonomi og finans
- Børn og unge > Læring
- Rejsebøger
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Økonomi > Udviklingsøkonomi og vækstøkonomier
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Industri og industrielle studier > Serviceerhverv > Serviceindustri og turisme
- Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler > Undervisningsmidler > Undervisningsmidler: håndværk og andre fag > Undervisningsmidler: erhvervsfag > Undervisningsmidler: servicefag
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621