Bære- og væredygtige rum i skolen
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Bære- og væredygtige rum i skolen
I denne bog retter forfatterne blikket mod rummets betydning for børns læring og trivsel i skolen.
De præsenterer en tilgang, hvor der bevidst tages stilling til de fysiske rammer og rummets didaktik. I bære- og væredygtige rum oplever børn og voksne, at der er overensstemmelse mellem aktivitet og rammer. Disse rum er harmoniske i indretningen, tydeligt kodede, understøttende i de visuelle identiteter og opryddelige. En bevidst indretning kan være med til at etablere fællesskabende rum, der giver mulighed for fordybelse og tryghed for børnene.
Gennem konkrete eksempler og fortællinger fra praksis introducerer forfatterne begreber, rammer og modeller, som pædagogisk personale kan arbejde med for at understøtte læring og trivsel for børnene i skolen.
Bogen er inspireret af Center for Væredygtigheds principper for menneskelig trivsel og kobles yderligere sammen med en pædagogisk grundet bæredygtighedstanke.
Med den fysiske bogen følger en stor flot plakat med illustrationer fra bogen til ophæng i klassen eller personalerummet. Plakaten findes også i A3-størrelse til print under fanen supplerende materialer på www.dafoloforlag.dk
De præsenterer en tilgang, hvor der bevidst tages stilling til de fysiske rammer og rummets didaktik. I bære- og væredygtige rum oplever børn og voksne, at der er overensstemmelse mellem aktivitet og rammer. Disse rum er harmoniske i indretningen, tydeligt kodede, understøttende i de visuelle identiteter og opryddelige. En bevidst indretning kan være med til at etablere fællesskabende rum, der giver mulighed for fordybelse og tryghed for børnene.
Gennem konkrete eksempler og fortællinger fra praksis introducerer forfatterne begreber, rammer og modeller, som pædagogisk personale kan arbejde med for at understøtte læring og trivsel for børnene i skolen.
Bogen er inspireret af Center for Væredygtigheds principper for menneskelig trivsel og kobles yderligere sammen med en pædagogisk grundet bæredygtighedstanke.
Med den fysiske bogen følger en stor flot plakat med illustrationer fra bogen til ophæng i klassen eller personalerummet. Plakaten findes også i A3-størrelse til print under fanen supplerende materialer på www.dafoloforlag.dk
Brugerbedømmelser af Bære- og væredygtige rum i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Bære- og væredygtige rum i skolen findes i følgende kategorier:
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesstrategier og uddannelsespolitik > Education: relations with parents, communities or organisations
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering > Undervisningspersonale
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Skoler
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621