At skrive med mål
- Forslag til danskundervisningen, 1.- 9.klasse
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af At skrive med mål
I skolen skal eleverne lære at skrive gode tekster. Det skal de bruge i mange situationer som private personer, som medborgere, i job og fritid og i fortsat uddannelse. Og de skal prøves i det ved udgangen af 9. klasse.
Bogens første del belyser undervisning i skriftlig fremstilling fra forskellige vinkler:
- Hvad er det, eleverne skal lære, og hvad er meningen med det?
- Hvordan kan læreren tilrettelægge undervisning i skriveprocessens forskellige dele, vejlede og give feedback?
- Hvordan kan man skabe en progression i undervisningen fra 1. til 9.?
- Hvordan kan man med inspiration i taksonomier beskrive faglige niveauer?
- Hvordan kan læreren og eleverne arbejde med kriterier for vurdering af tekster med henblik på 9.-klasseprøven?
Bogens anden del består af kapitler, der hver har et forslag til, hvordan læreren kan tilrettelægge et undervisningsforløb i skriftlig fremstilling. Forslagene tager udgangspunkt i Fælles Måls kompetenceområde Fremstilling fra 1.-9. klasse og inddrager også kompetenceområdet Læsning. De enkelte kapitler bygger på bogens første del, men kan læses uafhængigt af hinanden, alt efter hvilket trin man har brug for forslag til.
At skrive med mål henvender sig til lærere, vejledere og studerende.
Bogens første del belyser undervisning i skriftlig fremstilling fra forskellige vinkler:
- Hvad er det, eleverne skal lære, og hvad er meningen med det?
- Hvordan kan læreren tilrettelægge undervisning i skriveprocessens forskellige dele, vejlede og give feedback?
- Hvordan kan man skabe en progression i undervisningen fra 1. til 9.?
- Hvordan kan man med inspiration i taksonomier beskrive faglige niveauer?
- Hvordan kan læreren og eleverne arbejde med kriterier for vurdering af tekster med henblik på 9.-klasseprøven?
Bogens anden del består af kapitler, der hver har et forslag til, hvordan læreren kan tilrettelægge et undervisningsforløb i skriftlig fremstilling. Forslagene tager udgangspunkt i Fælles Måls kompetenceområde Fremstilling fra 1.-9. klasse og inddrager også kompetenceområdet Læsning. De enkelte kapitler bygger på bogens første del, men kan læses uafhængigt af hinanden, alt efter hvilket trin man har brug for forslag til.
At skrive med mål henvender sig til lærere, vejledere og studerende.
Brugerbedømmelser af At skrive med mål
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen At skrive med mål findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621