At lede sygepleje
- – sygeplejerskens virksomhedsområde
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af At lede sygepleje
Bogen drejer sig ikke om den ledende sygeplejerskes opgaver og funktioner, men om den ledelse af sygepleje, som er alle sygeplejerskers opgave. Denne opgave er ikke blevet mindre gennem de seneste år, hvor pakkeforløb, accelererede patient- og operationsforløb, kvalitetssikring, akkreditering, kontaktpersonordninger, patientsikkerhed osv. er begreber, som er blevet en del af sygeplejerskens hverdag.
Samtidig har planlægning af patientforløb fået et mere tværprofessionelt islæt, som kan udmønte sig på forskellig vis. Det stiller krav til samarbejdsevnen, men også til bevidsthed om, hvad den enkelte faggruppe kan bidrage med, og hvad det er for en monofaglighed - og dermed hvilke kompetencer, man selv bringer med ind i samarbejdet. Det har ikke mindst betydning i forhold til den opgaveglidning, der sker på baggrund af den fleksibilitet, som er en del af det vellykkede tværprofessionelle samarbejde.
Hvert kapitel indledes med en case, som henfører kapitlets organisatoriske problemstilling til den kliniske praksis, som en studerende møder. Det praksisnære perspektiv understreges af, at der hele tiden i teksten henvises til casen, og casen indgår ofte i de studiespørgsmål, som afslutter hvert kapitel.
Bogen tager højde for, at patientforløb foregår både i den primære og den sekundære sundhedstjeneste og kan være såvel elektive, akutte som kroniske forløb.
Målgruppen for bogen er studerende på modul 10, 11 og 12 samt den nyuddannede sygeplejerske.
Samtidig har planlægning af patientforløb fået et mere tværprofessionelt islæt, som kan udmønte sig på forskellig vis. Det stiller krav til samarbejdsevnen, men også til bevidsthed om, hvad den enkelte faggruppe kan bidrage med, og hvad det er for en monofaglighed - og dermed hvilke kompetencer, man selv bringer med ind i samarbejdet. Det har ikke mindst betydning i forhold til den opgaveglidning, der sker på baggrund af den fleksibilitet, som er en del af det vellykkede tværprofessionelle samarbejde.
Hvert kapitel indledes med en case, som henfører kapitlets organisatoriske problemstilling til den kliniske praksis, som en studerende møder. Det praksisnære perspektiv understreges af, at der hele tiden i teksten henvises til casen, og casen indgår ofte i de studiespørgsmål, som afslutter hvert kapitel.
Bogen tager højde for, at patientforløb foregår både i den primære og den sekundære sundhedstjeneste og kan være såvel elektive, akutte som kroniske forløb.
Målgruppen for bogen er studerende på modul 10, 11 og 12 samt den nyuddannede sygeplejerske.
Brugerbedømmelser af At lede sygepleje
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen At lede sygepleje findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621