De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om At lære

Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed – og at faglighed ikke eksisterer uden studiekompetence. Håndbogen er også et oplagt fælles redskab for lærerteamet, både i de fælles introduktionsforløb, i AT og i værkstedstimer på hf – eller som det centrale punkt i et opsplittet enkeltfagsforløb. Bogen behandler bl.a. spørgsmålene: Hvordan lærer man at lære? Hvordan forbereder man sig? Hvordan formidler man til andre? Hvordan samarbejder man – i pararbejde, gruppearbejde, projektarbejde og i klassen? Hvordan lytter man? Hvordan er man aktiv? Hvad er forskellen på at beskrive, analysere, fortolke og vurdere? Hvordan kan man overføre viden fra fag til fag? Hvordan knækker man „videnskoden“? Hvordan gør man til eksamen?

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759316955
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 17. april 2013
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af At lære

Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed – og at faglighed ikke eksisterer uden studiekompetence.
Håndbogen er også et oplagt fælles redskab for lærerteamet, både i de fælles introduktionsforløb, i AT og i værkstedstimer på hf – eller som det centrale punkt i et opsplittet enkeltfagsforløb.
Bogen behandler bl.a. spørgsmålene:
Hvordan lærer man at lære?
Hvordan forbereder man sig?
Hvordan formidler man til andre?
Hvordan samarbejder man – i pararbejde, gruppearbejde, projektarbejde og i klassen?
Hvordan lytter man?
Hvordan er man aktiv?
Hvad er forskellen på at beskrive, analysere, fortolke og vurdere?
Hvordan kan man overføre viden fra fag til fag?
Hvordan knækker man „videnskoden“?
Hvordan gør man til eksamen?

Brugerbedømmelser af At lære



Find lignende bøger