At lære
- en bog om at gå i skole og uddanne sig
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 96
- Udgivet:
- 17. december 2010
- Udgave:
- 2
- 1-3 hverdage.
- 28. marts 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af At lære
At lære er et inspirerende og taskbaseret undervisningsmateriale, der handler om det danske skole- og uddannelsessystem nu og før og om det at lære.
Bogen giver eleverne indsigt i deres egne ressourcer og muligheder, så de bliver mere afklarede med hensyn til, hvad de vil og kan efter sprogcentret.
At lære er inddelt i fire kapitler med hver sit emne, der afsluttes med et projekt, som kursisterne kan bruge til deres modultests:
1. "Skolen før" hvor kursisterne arbejder med den danske grundskole i et historisk perspektiv, samtidig med at der sættes fokus på kursisternes egen skolegang fra hjemlandet.
2. "Grundskolen" hvor kursisterne får et grundlæggende kendskab til den danske grundskole og til forskellige undervisningsformer i det danske uddannelsessystem.
3. "Uddannelse" hvor kursisterne får en bredere viden om skole- og uddannelsessystemet i Danmark. Der sættes fokus på uddannelser for voksne og på kursisternes ønsker i relation til uddannelsesmuligheder i Danmark.
4. "At lære" hvor der sættes fokus på kursisternes aktuelle danskuddannelse, herunder forskellige undervisnings- og læringsformer, forventninger til læring og forskellige læringsstrategier.
Grammatikundervisning i At lære er ikke adskilt fra sproget i dets praktiske anvendelse, så der arbejdes sideløbende med sprogets funktion og form. Hvert kapitel afsluttes med et specifikt sprogfokus: ordklasser, modalverber, at tro og at synes og konjunktioner.
Der veksles mellem en lang række aktivitetstyper, og der er lagt stor vægt på at:
• tilgodese alle fire færdigheder: tale, lytte, læse og skrive
• skabe en ramme for reel meningsfuld kommunikation
• fremme aktiv og kreativ anvendelse af sproget
• fremme evnen til at diskutere og argumentere
• sætte fokus på læreprocessen
• sætte kursisterne i centum
• bevidstgøre kursisterne om sprogets struktur.
Bogen giver eleverne indsigt i deres egne ressourcer og muligheder, så de bliver mere afklarede med hensyn til, hvad de vil og kan efter sprogcentret.
At lære er inddelt i fire kapitler med hver sit emne, der afsluttes med et projekt, som kursisterne kan bruge til deres modultests:
1. "Skolen før" hvor kursisterne arbejder med den danske grundskole i et historisk perspektiv, samtidig med at der sættes fokus på kursisternes egen skolegang fra hjemlandet.
2. "Grundskolen" hvor kursisterne får et grundlæggende kendskab til den danske grundskole og til forskellige undervisningsformer i det danske uddannelsessystem.
3. "Uddannelse" hvor kursisterne får en bredere viden om skole- og uddannelsessystemet i Danmark. Der sættes fokus på uddannelser for voksne og på kursisternes ønsker i relation til uddannelsesmuligheder i Danmark.
4. "At lære" hvor der sættes fokus på kursisternes aktuelle danskuddannelse, herunder forskellige undervisnings- og læringsformer, forventninger til læring og forskellige læringsstrategier.
Grammatikundervisning i At lære er ikke adskilt fra sproget i dets praktiske anvendelse, så der arbejdes sideløbende med sprogets funktion og form. Hvert kapitel afsluttes med et specifikt sprogfokus: ordklasser, modalverber, at tro og at synes og konjunktioner.
Der veksles mellem en lang række aktivitetstyper, og der er lagt stor vægt på at:
• tilgodese alle fire færdigheder: tale, lytte, læse og skrive
• skabe en ramme for reel meningsfuld kommunikation
• fremme aktiv og kreativ anvendelse af sproget
• fremme evnen til at diskutere og argumentere
• sætte fokus på læreprocessen
• sætte kursisterne i centum
• bevidstgøre kursisterne om sprogets struktur.
Brugerbedømmelser af At lære
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.
Find lignende bøger
Bogen At lære findes i følgende kategorier: