At lære at gøre
- Hvad er en kritisk kunstpraksis?
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 288
- Udgivet:
- 28. august 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 146x206x19 mm.
- Vægt:
- 279 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af At lære at gøre
Denne eklektiske samling af tekster, redigeret af billedkunstnerne Anne-Mette Schultz og Signe Frederiksen, kredser om kunstnerisk uddannelse og pædagogik, med en særlig interesse for vekselvirkningen mellem institutionerne og det kunstneriske arbejde.
Det centrale element er interviewet Det som Laurence Rassel får os til at gøre, der portrætterer den belgiske kurator og pædagog Laurence Rassels institutionelle arbejde, blandt andet som rektor på kunstakademiet École de recherche graphique i Bruxelles.
Omkring denne samtale danner fire originale bidrag af billedkunstnerne Felis Dos, Katrine Dirckinck-Holmfeld, Pia Rönicke og Stefan Pedersen en subjektiv og lokal kartografi over en form for moduddannelse, der undersøger: Hvordan kan en kunstner gøre? Hvordan kan en kunstner undervise? Hvordan kan institutionen fungere kritisk og tage konsekvensen af det arbejde som produceres inden for dens egne rammer?
Bogen er et oplæg til samtale, diskussion og undervisning og er en invitation til alle, der har en interesse i at tænke kritisk over kunstens institutioner.
Det centrale element er interviewet Det som Laurence Rassel får os til at gøre, der portrætterer den belgiske kurator og pædagog Laurence Rassels institutionelle arbejde, blandt andet som rektor på kunstakademiet École de recherche graphique i Bruxelles.
Omkring denne samtale danner fire originale bidrag af billedkunstnerne Felis Dos, Katrine Dirckinck-Holmfeld, Pia Rönicke og Stefan Pedersen en subjektiv og lokal kartografi over en form for moduddannelse, der undersøger: Hvordan kan en kunstner gøre? Hvordan kan en kunstner undervise? Hvordan kan institutionen fungere kritisk og tage konsekvensen af det arbejde som produceres inden for dens egne rammer?
Bogen er et oplæg til samtale, diskussion og undervisning og er en invitation til alle, der har en interesse i at tænke kritisk over kunstens institutioner.
Brugerbedømmelser af At lære at gøre
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen At lære at gøre findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Computer og IT
- Business og læring > Videnskab
- Børn og unge > Læring
- Historie og samfund
- Kunst og kultur > Arkitektur og design
- Skønlitteratur > Fantasy og science fiction
- Skønlitteratur og relaterede emner > Science fiction
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Sociale grupper > Kønsstudier og kønsgrupper > Kønsstudier: kvinder og piger > Feminisme og feministisk teori
- Lægevidenskab og sygepleje > Medicinske discipliner > Klinisk psykologi > Psykoterapi > Psykoterapi: generelt
- Geofag, geografi og miljøvidenskab > Miljø > Miljøbeskyttelse: ideologi
- Databehandling og informationsteknologi > Anvendt databehandling > Software til kunst og humaniora
- Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler > Undervisningsmidler > Undervisningsmidler: kunst, generelt
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621