At fortælle sig selv
- en børnehave fuld af fortællinger
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 152
- Udgivet:
- 28. november 2012
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 138x220x15 mm.
- Vægt:
- 237 g.
- 1-3 hverdage.
- 29. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af At fortælle sig selv
Hvordan kan eventyrfortælling forbedre indlæringsevnen? Det giver bogen her konkrete og brugbare svar på!
At fortælle sig selv handler om, hvordan pædagoger kan arbejde metodisk med fortællingen, og hvordan den mundtlige fortælling indgår som pædagogisk metode. Det gælder specielt i børnehaven og indskolingen, hvor projekter med eventyrfortælling kan tilgodese flere af dimensionerne i de pædagogiske læreplaner. Med fortællingen kan man stimulere følelserne, fantasien, sanserne og kroppen – og samtidig styrke udviklingen af de kognitive funktioner, herunder sproget.
Bogen er bl.a. inspireret af narrativ teori og nyere psykodynamisk teori, specielt Daniel N. Sterns teori om den tidlige selvudvikling og Donald W. Winnicotts teori om, hvordan en legende og skabende indstilling til livet grundlægges i den tidlige barnealder.
I bogens sidste del præsenteres udvalgte eventyr efterfulgt af refleksioner over deres relevans for det pædagogiske arbejde.
At fortælle sig selv handler om, hvordan pædagoger kan arbejde metodisk med fortællingen, og hvordan den mundtlige fortælling indgår som pædagogisk metode. Det gælder specielt i børnehaven og indskolingen, hvor projekter med eventyrfortælling kan tilgodese flere af dimensionerne i de pædagogiske læreplaner. Med fortællingen kan man stimulere følelserne, fantasien, sanserne og kroppen – og samtidig styrke udviklingen af de kognitive funktioner, herunder sproget.
Bogen er bl.a. inspireret af narrativ teori og nyere psykodynamisk teori, specielt Daniel N. Sterns teori om den tidlige selvudvikling og Donald W. Winnicotts teori om, hvordan en legende og skabende indstilling til livet grundlægges i den tidlige barnealder.
I bogens sidste del præsenteres udvalgte eventyr efterfulgt af refleksioner over deres relevans for det pædagogiske arbejde.
Brugerbedømmelser af At fortælle sig selv
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621