De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Anerkendende kommunikation

- – med empatien som vejviser

Bag om Anerkendende kommunikation

– Hvordan kan vi kommunikere mere autentisk og tydeligt? – Hvordan kan vi undgå at dømme og vurdere og i stedet være åbne og nysgerrige? – Hvordan kan vi opnå empati med os selv og den anden? – Hvordan kan vi sige nej på en anerkendende måde? – Hvordan kan vi lytte empatisk til den andens brok og frustration? Forfatteren tager afsæt i det bedste fra Ikkevoldelig Kommunikation (IVK, også kaldet girafsprog) og Appreciative Inquiry. På den baggrund skaber hun sine 3 principper i anerkendende kommunikation. Bogen viser, hvordan vi bedre kan identificere de behov og værdier, der er på spil i en samtale eller konflikt og dermed være mere tydelige og autentiske i vores kommunikation med både børn og voksne. Bogen er skrevet til pædagoger, lærere, terapeuter, psykologer, socialrådgivere og alle andre, der arbejder med – eller bare omgås – mennesker.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772161655
  • Udgivet:
  • 9. januar 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Anerkendende kommunikation

– Hvordan kan vi kommunikere mere autentisk og tydeligt?
– Hvordan kan vi undgå at dømme og vurdere og i stedet være åbne og nysgerrige?
– Hvordan kan vi opnå empati med os selv og den anden?
– Hvordan kan vi sige nej på en anerkendende måde?
– Hvordan kan vi lytte empatisk til den andens brok og frustration?
Forfatteren tager afsæt i det bedste fra Ikkevoldelig Kommunikation (IVK, også kaldet girafsprog) og Appreciative Inquiry. På den baggrund skaber hun sine 3 principper i anerkendende kommunikation. Bogen viser, hvordan vi bedre kan identificere de behov og værdier, der er på spil i en samtale eller konflikt og dermed være mere tydelige og autentiske i vores kommunikation med både børn og voksne.
Bogen er skrevet til pædagoger, lærere, terapeuter, psykologer, socialrådgivere og alle andre, der arbejder med – eller bare omgås – mennesker.

Brugerbedømmelser af Anerkendende kommunikation



Find lignende bøger
Bogen Anerkendende kommunikation findes i følgende kategorier: