Aktionslæring i pædagogisk praksis
indgår i Læring i dagtilbud serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 120
- Udgivet:
- 29. oktober 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x8 mm.
- Vægt:
- 310 g.
- 1-5 hverdage.
- 30. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Aktionslæring i pædagogisk praksis
Aktionslæring i pædagogisk praksis
Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan aktionslæring være med til at sikre, at den pædagogiske udvikling baseres på viden og målformuleringer og bliver omsat til konkret praksis i hverdagen.Denne bog er en praktisk og overskuelig hjælp til institutioner, der arbejder med aktionslæring. I bogen præsenteres den didaktiske aktionslæringsmodel, og modellens ni arbejdspunkter gennemgås.
Bogen henvender sig til ledere og medarbejdere i børnehaver og vuggestuer, 0-6-årsinstitutioner, fritidsinstitutioner, klubber, dagplejere og studerende ved grund-, efter- og videreuddannelser på dagtilbudsområdet.
Om forfatterne: Suzanne Krogh er cand.psych. med speciale i børn og unges udvikling og lektor i pædagogik. Hun er privat konsulent, foredragsholder, underviser, familierådgiver og ledelsescoach. Søren Smidt er cand.psych., ph.d., chefkonsulent og forsker i Didaktik og læringsrum, UCC. Han er forfatter til en række artikler og bøger om pædagogik, børn, barndom og institutionalisering. Begge forfattere har ledet og deltaget i en lang række forsknings- og udviklingsprojektersamt aktionslæringsforløb inden for det pædagogiske felt.
Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan aktionslæring være med til at sikre, at den pædagogiske udvikling baseres på viden og målformuleringer og bliver omsat til konkret praksis i hverdagen.Denne bog er en praktisk og overskuelig hjælp til institutioner, der arbejder med aktionslæring. I bogen præsenteres den didaktiske aktionslæringsmodel, og modellens ni arbejdspunkter gennemgås.
Bogen henvender sig til ledere og medarbejdere i børnehaver og vuggestuer, 0-6-årsinstitutioner, fritidsinstitutioner, klubber, dagplejere og studerende ved grund-, efter- og videreuddannelser på dagtilbudsområdet.
Om forfatterne: Suzanne Krogh er cand.psych. med speciale i børn og unges udvikling og lektor i pædagogik. Hun er privat konsulent, foredragsholder, underviser, familierådgiver og ledelsescoach. Søren Smidt er cand.psych., ph.d., chefkonsulent og forsker i Didaktik og læringsrum, UCC. Han er forfatter til en række artikler og bøger om pædagogik, børn, barndom og institutionalisering. Begge forfattere har ledet og deltaget i en lang række forsknings- og udviklingsprojektersamt aktionslæringsforløb inden for det pædagogiske felt.
Brugerbedømmelser af Aktionslæring i pædagogisk praksis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Aktionslæring i pædagogisk praksis findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621