De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Adfærdsproblemer hos børn og unge

- Teoretiske og praktiske tilgange

Bag om Adfærdsproblemer hos børn og unge

Adfærdsproblemer er en af de store udfordringer i opdragerens møde med børn og unge. Det gælder både i børneinstitutionen, i skolen, i børn- og ungeforvaltningen regi, i børne- og ungdomspsykiatrien, i hjemmet og i fritiden. I denne bog beskrives de mest aktuelle teoretiske og empiriske tilgange til forklaring af adfærdsproblemer. Samtidig præsenteres konkrete praktiske tiltag og strategier til reduktion og forebyggelse adfærdsproblemer i forskellige opvækstsammenhænge. De beskrevne strategier bygger på forskningsbaseret viden, og der redegøres for både (multi)systemiske og individbaserede tilgange. Arbejdet med adfærdsproblemer må bestå af en kombination af indsats mod uønsket adfærd og bestræbelser på at lære børn og unge sociale kompetencer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788777062384
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 355
  • Udgivet:
  • 14. januar 2008
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x239x19 mm.
  • Vægt:
  • 753 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Adfærdsproblemer hos børn og unge

Adfærdsproblemer er en af de store udfordringer i opdragerens møde med børn og unge.
Det gælder både i børneinstitutionen, i skolen, i børn- og ungeforvaltningen regi, i børne- og ungdomspsykiatrien, i hjemmet og i fritiden. I denne bog beskrives de mest aktuelle teoretiske og empiriske tilgange til forklaring af adfærdsproblemer. Samtidig præsenteres konkrete praktiske tiltag og strategier til reduktion og forebyggelse adfærdsproblemer i forskellige opvækstsammenhænge. De beskrevne strategier bygger på forskningsbaseret viden, og der redegøres for både (multi)systemiske og individbaserede tilgange. Arbejdet med adfærdsproblemer må bestå af en kombination af indsats mod uønsket adfærd og bestræbelser på at lære børn og unge sociale kompetencer.

Brugerbedømmelser af Adfærdsproblemer hos børn og unge