1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 117
- Udgivet:
- 30. oktober 2018
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 150x212x9 mm.
- Vægt:
- 200 g.
- 1-3 hverdage.
- 20. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af 1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution
Alle steder i det danske uddannelsessystem arbejder man i dag med gruppearbejde og projekter. Denne pædagogiske model har efter fem årtier vist sig at være ganske sejlivet.
Men hvordan opstod den egentlig? Hvor kom den fra? Og hvorfor blev den så udbredt?
1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution giver et detaljeret indblik i en af studenteroprørets centrale sejre, nemlig opgøret med den traditionelle universitetsundervisning. En sejr, som ikke først og fremmest var resultatet af ølkassetaler og spektakulære aktioner, men snarere de studerendes arbejde med at omforme de radikale paroler til nye studieordninger, eksamensbestemmelser og pensumlister.
Med afsæt i sine egne erfaringer fra sociologistudiet i årene 1968-19175 viser Finn Hansson, hvordan det lykkedes de studerende at indføre en helt ny universitetspædagogik.
Bogen er dog ikke blot et bidrag til universitetshistorien. Den rejser også aktuelle spørgsmål om, hvilke deltagerforudsætninger det projekt- og problembaserede gruppearbejde har i dag, hvor de studerende er underlagt en stadig strammere styring af studietiden.
Men hvordan opstod den egentlig? Hvor kom den fra? Og hvorfor blev den så udbredt?
1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution giver et detaljeret indblik i en af studenteroprørets centrale sejre, nemlig opgøret med den traditionelle universitetsundervisning. En sejr, som ikke først og fremmest var resultatet af ølkassetaler og spektakulære aktioner, men snarere de studerendes arbejde med at omforme de radikale paroler til nye studieordninger, eksamensbestemmelser og pensumlister.
Med afsæt i sine egne erfaringer fra sociologistudiet i årene 1968-19175 viser Finn Hansson, hvordan det lykkedes de studerende at indføre en helt ny universitetspædagogik.
Bogen er dog ikke blot et bidrag til universitetshistorien. Den rejser også aktuelle spørgsmål om, hvilke deltagerforudsætninger det projekt- og problembaserede gruppearbejde har i dag, hvor de studerende er underlagt en stadig strammere styring af studietiden.
Brugerbedømmelser af 1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen 1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621