Bøger udgivet af Lise Terp
-
248,95 kr. Bogen her handler om at forebygge konflikter på arbejdspladser og at håndtere dem korrekt, hvis de alligevel opstår. Lise Terp har 20 års erfaring som leder, ledelsesrådgiver og konfliktmægler. Siden 2007 har hun drevet sin egen konsulentvirksomhed, hvor hun blandt andet har Ballerup Kommune og Oticon på kundelisten. Bogen gør dig klogere på den grundlæggende teori indenfor konflikthåndtering, men vigtigst af alt er den en praktisk guide med mange konkrete eksempler frem for en teoribog. Derfor lærer du både at forstå konflikttrappe og at arbejde efter den i praksis. Du lærer også, hvilke alarmklokker, du skal være opmærksom på, så du reagerer, før noget bliver til en konflikt. “Hele bogen er vigtig. Derfor vil jeg ikke fremhæve en bestemt del som særlig vigtig. Lise kommer hele vejen rundt om konflikter. Både hvorfor de opstår, og hvordan du løser dem. Og det er en af de vigtigste opgaver som leder. Det er en styrke, at bogen netop er målrettet ledere. Derfor indeholder den kun, hvad ledere har brug for at vide om konflikter, og den er håndgribelig og nem at læse. Det er no bullshit: Der er et problem. Det skal vi have løst. Det kan vi gøre sådan her.” - Sune Lyng, fagleder for Ledelse og HRF, DI “Bogen er mere konkret og jordnær end andet materiale, jeg har læst om konflikter. Læseren skal ikke først til at tolke en masse teori og psykologi og kan bruge Lises mange nyttige værktøjer med det samme. For erfarne ledere er bogen et effektivt brush-up.” - Jens Rosenstand, Product Marketing Manager, Schneider Electric “Lise Terp har skrevet en inspirerende, letlæselig og praktisk håndbog fyldt med konkrete og genkendelige eksempler fra hverdagen. Samtidig gør eksemplerne det let for læserne at forstå, hvilke af bogens værktøjer der skal bruges hvornår. Bogen rammer målgruppen rigtig godt. Og den giver lederne indsigten, så de fremover kan spotte en uoverensstemmelse, før den bliver til en konflikt. Og er der opstået en konflikt, ved de også, hvordan de skal løse den.” - Susanne L. Quedens, advokat, konfliktmægler og mediator, ADVODAN
- Bog
- 248,95 kr.
-
248,95 kr. The publisher writes: This book is about preventing workplace conflicts and managing them correctly and properly, should they arise after all. Lise Terp has 20 years of experience as a manager, coach, and conflict mediator. Since 2007, she has run her own consultancy company, and her client list numbers, among others, the municipality of Ballerup and the hearing aids company Oticon. This book adds to your knowledge of basic conflict management theories, but more importantly, it is a practical guide rather than a theoretical book, as it describes many specific cases. You therefore get to understand how the conflict escalation model works, and to use it in practice. You also get to know which alarm bells to notice so that you can react before disagreements evolve into conflicts. “This entire book is important, so I’m not going to highlight anything in particular. Lise covers conflicts all the way from start to finish, including why they arise and how you can solve them. And that’s one of the most important tasks that land on your desk as a manager. It’s a strength that the book is targeted at managers. It only contains information that managers need to know to solve conflicts, and it’s a manageable, easy read. It’s a no-bullshit approach: There is a problem. We need to solve it. This is how we do that.” Sune Lyng, Head of Leadership and HR Development, The Confederation of Danish Industry “The book is more specific and hands-on than other material I have read about conflicts. The reader does not have to start pondering over a lot of theory and psychology, but can start using Lise's many useful tools right away. To experienced leaders, the book is an effective brush-up tool.” Jens Rosenstand, Product Marketing Manager, Schneider Electric
- Bog
- 248,95 kr.