De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Hogrefe Psykologisk Forlag

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Alt det du behøver at vide
    af Adrian Furnham & David Pendleton
    341,95 kr.

    Nøglen til stærk ledelse er at kende ledelsesopgaverne og sine egne styrker og mangler som leder. På denne baggrund kan man samle et stærkt hold omkring sig. I Ledelse – Alt du behøver at vide beskriver Pendleton og Furnham, hvordan ledelse i dag strækker sig over flere vigtige og komplekse områder, som få eller ingen kan dække fuldstændigt over. De fortæller, hvad lederen skal forholde sig til, og giver konkret introduktion til baggrunden for nogle af de anerkendte teorier og modeller, der er for moderne ledelse, blandt andet personlighedsmodellen The Big Five og den anerkendte test baseret herpå NEO-PI-3.“Det er ikke nødvendigt at rapportere til den perfekte chef for selv at være en god chef. Selv under en kraftig regnbyge kan enhver, som har en paraply med sig, skabe et afsondret mikroklima, som andre kan søge tilflugt i. Enhver, som tager vores tanker alvorligt, kan begynde med at sikre sig, at deres eget team har det godt.” Citat fra bogen

  • - En Klinisk Vejledning
    af Sebastian Simonsen & Bo Bach
    423,95 kr.

    Denne bog indfører læseren i at anvende ICD-11’s klassifikation af personlighedsforstyrrelser og relaterede træk. Ved hjælp af kliniske eksempler forklares aspekter af personlighedsfunktion, diagnosticering af sværhedsgrad og specifikation af trækdomæner.Med ICD-11 er der særlig fokus på personlighedens almenmenneskelige egenskaber, hvad angår aspekter af selvet og interpersonel funktion, som kan være mere eller mindre forstyrrede hos de fleste personer. Bogen kan således være anvendelig på tværs af de fleste kliniske sammenhænge.Der indgår konkrete vejledninger til diagnosticering og klinisk håndtering af henholdsvis let, moderat og svær personlighedsforstyrrelse såvel som subdiagnostiske personlighedsvanskeligheder. Herudover vejledes læseren i at tolke specifikke kombinationer af trækdomæner.Der indgår også vejledning til differentialdiagnostiske overvejelser, klinisk beslutningstagning, individualiseret behandlingsplanlægning, behandlingsintensitet og psykoterapeutisk fokus.Det er forfatternes mål at give læseren et overblik over alt det, man bør vide, for at komme godt i gang med at bruge denne fundamentalt nye måde at diagnosticere og forstå personlighedsforstyrrelser på. Bogen henvender sig først og fremmest til psykologer, psykiatere og beslægtede faggrupper i enten offentlig eller privat praksis, sekundært til studerende inden for de sundhedsfaglige områder.I bogens appendiks findes henvisninger til instrumenter samt inspiration til at “oversætte” de traditionelle ICD-10 og DSM-5 personlighedsforstyrrelser til ICD-11’s nye diagnostiske tilgang.

  • af Jesper Balslev
    323,95 kr.

    Hvordan ser den digitale modstand ud? Den som mange af os i det stille udøver, uden for mediernes og politikernes søgelys?Flere og flere har et ambivalent forhold til de digitale teknologier, som omgiver os. Vi kan ikke undvære dem, men de forstyrrer os også i vores dagligdag.Jesper Balslev gennemgår i denne bog årsagerne til, at digitaliseringen ikke har indfriede mange af sine løfter. Han kigger også på de mange velbegrundede motiver til digitale fravalg og de teknologier, der i dag er på markedet og kan hjælpe os med et fravalg.Med denne bog piller Jesper Balslev debatten, der forhindrer os i at rykke fremad, fra hinanden og giver ny substans til de oversete tematikker inden for digitalt overforbrug, sundhed, eksistentialisme, bæredygtighed og privatliv.

  • af American Psychiatric Association
    218,95 - 758,95 kr.

    DSM-5-TR håndbogen er et praktisk opslagsværk til DSM-5 systemet og indeholder aktuelle tekstopdateringer baseret på videnskabelig litteratur med bidrag fra mere end 200 fageksperter.Hvert speciale er kvalificeret af danske fagkonsulenter, som har bidraget med dansk terminologi inden for eget felt.Den reviderede version af DSM-5 indeholder en ny diagnose (forlænget sorglidelse), præciserende ændringer af kriteriesættene for mere end 70 lidelser og forstyrrelser, tilføjelse af International Classification of Diseases, Tenth Revision, Clinical Modification (ICD-10-CM) symptomkoder for selvmordsadfærd og ikke-suicidal selvskade, og opdateringer af beskrivende tekst for de fleste lidelser baseret på omfattende gennemgang af den nyeste litteratur og kulturelle ændringer i samfundet.Håndbogen hjælper klinikere og forskere med at definere og klassificere psykiske lidelser og dermed forbedre diagnosticering, behandling og forskning.

  • af Basile Panurgias
    258,95 - 423,95 kr.

    Jean-Claude og Basile har været venner i ti år. Basile er forfatter, mens Jean-Claude er gift med et medlem af Nobelkomiteen. Han er et fremtrædende medlem afsvensk kulturliv.I november 2017 bryder skandalen ud. Atten kvinder anklager Jean-Claude for seksuelle krænkelser, og flere prominente personer bliver involveret i affæren. Forførste gang nogensinde bliver Nobelprisen i litteratur ikke uddelt.Venskabet er som udgangspunkt vigtigst for Basile, der til at starte med støtter trofast op om sin ven. Det samme gør Katarina, Jean-Claudes hustru. Som tidengår, melder tvivlen sig hos Basile, og han begynder at undersøge sagen nærmere for at komme til bunds i, hvad der er sket."Det lykkes for Panurgias at kaste lys over det mandlige mørke."- Aftonbladet

  • - En introduktion til fagområdet pædagogisk neurovidenskab
    af Fride Flobakk-Sitter
    305,95 kr.

    Pædagogik og hjernen giver en introduktion til pædagogisk neurovidenskab og nye perspektiver på børn, hjernen og læring.Videnskaben om hjernen – eller neurovidenskaben – har opnået en særstatus i den offentlige debat. Også inden for det pædagogiske område er påstande om, hvordan børns hjerner bedst stimuleres, og hvordan læringsprocesser bedst tilpasses kritiske perioder i børns kognitive udvikling, blevet udbredte og behandles som nøglen til at forstå og optimere lærings- og udviklingsforløb. Men går der noget tabt i oversættelsen fra det naturvidenskabelige forskningsområde til den pædagogisk praksis?Fride Flobakk-Sitter er forsker ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU), hvor hun også tog sin doktorgrad. Hun har forsket i pædagogisk neurovidenskab siden 2010.I Pædagogik og hjernen forsøger hun at brede kendskabet til det tværdisciplinære forskningsfelt pædagogisk neurovidenskab med særlig vægt på, hvad det kan og ikke kan fortælle os om børns læring. Herunder kommer hun også omkring en del af de ”hjernemyter”, som opstår, når neurovidenskab oversættes til pædagogisk praksis af ikke-fagfolk – f.eks. i medierne og læringsindustrien. Bogen gør bl.a. op med udbredte mytedannelser om forskellen mellem højre/venstre hjernehalvdel, børns læringsstile (VAT; visuel, auditiv, kinæstetisk) og ”hjernefitness-programmer”.“Pædagogik og hjernen bør derfor stå side om side med generelle indføringer i pædagogisk neurovidenskab hos alle, der overvejer, hvad neurovidenskaben kan sige uddannelsesforskningen og især den praktiske pædagogik. Bogen er særlig interessant for både universitetsstuderende på uddannelsesforskning og pædagogik og for studerende på lærer-og pædagoguddannelserne, hvor den vil være med til at kunne realitetstjekke og menneskeliggøre neurovidenskabens kraftfulde budskaber.”Dr. Pæd. og neurobiolog Theresa Schilhab, lektor på DPU. Fra det danske forord til Pædagogik og hjernen

  • af Benjamin T. Mast & Brian P. Yochim
    288,95 kr.

  • af Ronald T. Brown, Brian P. Daly & Aimee Hildebrand
    288,95 kr.

  • - Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer
    af Pasi Sahlberg
    288,94 kr.

    Finland har siden 2000 været placeret i toppen af de undersøgelser, PISA laver over 15-årige elevers præstationer i skolen. I Den finske skole – Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer fortæller lærer og professor Pasi Sahlberg om det finske skolesystem. Den finske peruskoulo ligner på mange områder den danske folkeskole, men der er også store forskelle. I Finland er uddannelsen af lærere eksempelvis tilrettelagt anderledes, ligesom lærerne nyder større anerkendelse end i mange andre lande. Den finske skole – Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer fik i 2013 The Grawemeyer Award. Pasi Sahlberg er finsk og uddannet lærer, forsker og forfatter. Han har arbejdet som skolelærer, undervist lærerstuderende og rådgivet politikere om uddannelse - både i Finland og en lang række andre lande. Han er tidligere direktør for CIMO (Centre for International Mobility and Cooperation) under det finske undervisningsministerium og Professor of Practice på Harvard Universitet i Cambridge, USA. Pasi Sahlberg modtog den danske Legoprisen i 2016 for sit arbejde med at forbedre børns læring over hele verden.