De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Torben Møller Nielsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Andreas Rasch-Christensen, Torben Møller Nielsen, Kirsten Birk Lassen, mfl.
    163,95 kr.

    Du finder artikler om:• hvordan samarbejdet mellem skoleleder og skolebestyrelse må gå begge veje for at skabe de mest frugtbare resultater• at skabe tillid i samarbejdet gennem bevidsthed om skolelederen og skolebestyrelsens forskellige roller• vigtigheden i at sætte emner på dagsordenen, som gør arbejdet i skolebestyrelsen nærværende og meningsfuldt• skolelederens sekretæropgave og hvordan denne er bærende for skolebestyrelsens arbejde.

  • af Thomas Binderup, Martin Østergaard, Andreas Rasch-Christensen, mfl.
    153,95 kr.

    Sig, hvad du gerne vil haveAf Mikael AxelsenI denne artikel beskrives nogle af de centrale forhold i samarbejdet mellem skoleledere og deres skolechefer, og hvad der skal sættes fokus på i et effektivt samarbejde. Artiklen understreger bl.a. vigtigheden af, at den kommunale skoleforvaltning skal blive bedre til at understøtte et læringscentreret perspektiv i skolen og dens ledelse, og at man som forvaltning skal lede på det rigtige.Kan du danse politisk tango med tæft?Af Anette JensenDenne artikel sætter fokus på, hvordan det gode samarbejde mellem en kommunes skoleforvaltning og kommunens politiske niveau ser ud. Artiklen kommer også omkring de forskellige faldgruber, man bør være opmærksom på i samarbejdet, og hvordan man holder et fast fokus på dem, det i sidste ende handler om – borgerne og deres bedste.Tydelige ledere er også i tvivl…Af Martin ØstergaardDenne artikel beskriver, hvordan den nyansatte direktør på området Børn og Unge i Aarhus Kommune er gået til opgaven med at lægge en strategi for området, sætte sit team og udarbejde en vision for området. Opgaven har også indebåret en stor organisationsændring på området, hvilket bl.a. har betydet en ny ledelsesstruktur, der har stillet lidt atypiske krav til forvaltningslederne i form at større fokus på det fælles ansvar og løft.Samarbejde mellem forvaltning og skoleledelseAf Torben Møller NielsenDenne artikel sætter fokus på udfordringerne i dialogen mellem forvaltning og skoleledelse. Der er ofte udfordringer med at tale samme sprog, og artiklen giver bud på, hvilke barrierer og fordomme der bør brydes ned, før man kan have en konstruktiv dialog baseret på holdånd og samhørighed på tværs af forvaltning og skoleledelse, så man sammen kan skabe endnu bedre resultater for eleverne.Anmeldelse af Færre forandringer, flere forbedringerAf Thomas Binderup

  • af Lasse Reichstein, Lene Magnussen, Stine Kart Skytte, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:Ledelseskommissionens 7 anbefalingerLedelse i dag og ledelse i morgen – hjælper Ledelseskommissionens anbefalinger os på vej?Af Lene MagnussenI denne artikel anlægges et forvaltningsperspektiv på anbefalingerne. Artiklen har bl.a. fokus på, hvorfor der er brug for et styrket ledelsesmæssigt fokus med større kendskab til og udnyttelse af hinandens forskellige fagligheder og gensidig feedback mellem leder og borgere og medarbejdere.Medvind og rygstød til dagtilbudAf Stine Kart SkytteDenne artikel går tæt på de forskellige anbefalinger og relaterer dem til hverdagen i en københavnsk dagtilbudsledelse. Artiklen taler for, at anbefalingerne kan hjælpe den offentlige leder til mere handlekraft, samtidig med at de også er særligt relevante for et dagtilbudsområde i en brydningstid.Ledelseskommissionens anbefalinger i folkeskolen – og hvad så?Af Torben Møller NielsenI denne artikel tager en skoleleder de kritiske briller på, når han ud fra 12 års erfaring kommer med et svar på, hvorvidt folkeskolen egentlig har brug for Ledelseskommissionens anbefalinger, hvilken retning fremtidens skoleledelse bør gå i, og hvordan den gode ledelseskæde ser ud.Tilbage til kerneopgaven – styring skal understøtte fagligheden, ikke overstyre denAf Nicolaj EjlersDenne artikel ser nærmere på det udskældte styringsparadigme New Public Management og argumenterer for, at styring ikke kan undgås, men at det i stedet handler om at finde en balance i den styring, vi allerede har, og at finde en måde, hvorpå de fagprofessionelle igen kan føle ansvar for egen faglighed.Anmeldelse af VanebrudAf Sophie Ellgaard Soneff