Bøger af Tilde Mette Juul
-
- 12 eksperter om motivationskrisen i uddannelsessystemet
244,95 kr. Uddannelse er en central del at det moderne ungdomsliv, men mange undervisere kæmper med at motivere og engagere de unge. De unge har ofte svært ved at ”tage sig sammen”, og resultatet er problemer med fravær, frafald og skoletræthed.Bogen giver et indblik i den aktuelle viden om unges motivation for læring og uddannelse. Den giver et billede af de aktuelle udfordringer, de centrale begreber samt pejlemærker for det videre arbejde med unges motivation for læring og uddannelse.Bogens kapitler bygger på interview med 12 førende eksperter på området.
- Bog
- 244,95 kr.
-
- Efterskolens betydning for unge ordblindes liv og uddannelse
223,95 kr. Denne bog undersøger, hvad det er, der sker i overgangen fra den almindelige grundskole til ordblindeefterskolerne.Hvad er det, der har en betydning for de unge ordblindes personlige, sociale og faglige udvikling? Hvordan opleves springet fra grundskole til efterskole? Og hvordan opleves overgangen sidenhen fra efterskole til ungdomsuddannelse og arbejdsmarked? Samtidig stilles det åbne spørgsmål, som ikke direkte besvares, men som udgør et centralt underliggende tema: Hvad er det for sociale, personlige og faglige strukturer i en undervisnings- og læringskontekst, som bevirker, om en læring rent faktisk finder sted eller ej? Hvornår er man inkluderet i et læringsfællesskab som ordblinde, og hvornår er man ekskluderet? Bogen tager udgangspunkt i en lang række interviews med nuværende såvel som tidligere elever på forskellige ordblindeefterskoler og lader i høj de unge selv komme til orde. Det giver en unik indsigt ide unges tanker og overvejelser, når de som unge og ordblinde forsøger at klare sig i skolesystemet.Bogen er rettet imod forældre, lærere og andre professionelle, der arbejder med unge ordblinde, eller som interesserer sig for området.
- Bog
- 223,95 kr.
-
- Efterskolernes betydning for unge ordblindes liv og uddannelse
178,95 kr. Denne bog undersøger, hvad det er, der sker i overgangen fra den almindelige grundskole til ordblindeefterskolerne.Hvad er det, der har en betydning for de unge ordblindes personlige, sociale og faglige udvikling? Hvordan opleves springet fra grundskole til efterskole? Og hvordan opleves overgangen sidenhen fra efterskole til ungdomsuddannelse og arbejdsmarked?Samtidig stilles det åbne spørgsmål, som ikke direkte besvares, men som udgør et centralt underliggende tema: Hvad er det for sociale, personlige og faglige strukturer i en undervisnings- og læringskontekst, som bevirker, om en læring rent faktisk finder sted eller ej? Hvornår er man inkluderet i et læringsfællesskab som ordblinde, og hvornår er man ekskluderet?Bogen tager udgangspunkt i en lang række interviews med nuværende såvel som tidligere elever på forskellige ordblindeefterskoler og lader i høj de unge selv komme til orde. Det giver en unik indsigt ide unges tanker og overvejelser, når de som unge og ordblinde forsøger at klare sig i skolesystemet.
- E-bog
- 178,95 kr.