Bøger af Thomas Andersen Thrane
-
648,95 kr. Klimaloven er rammen for statens indsats for at reducere udledningenaf drivhusgasser og skabe et klimaneutralt samfund. Lovenregulerer også Klimarådets virke. Lovkommentaren uddyber lovensindhold og kontekst, herunder Paris-aftalen og EU-retten, samt perspektivernei klimaretssagers potentiale for at fremme klimamål.Forfatterne er Thomas Andersen Thrane, General Counsel, Head of Legal,i en dansk virksomhed inden for grøn transport. Han har tidligere beskæftigetsig med klima-, energi-, forvaltnings- og EU-ret. Peter Bjerregaarder markedsreguleringschef i energisektoren og har tidligere været udpegettil regeringens nationale energikrisestab (NEKST).
- E-bog
- 648,95 kr.
-
638,95 kr. Klimaloven er rammen for statens indsats for at reducere udledningen af drivhusgasser og skabe et klimaneutralt samfund. Loven regulerer også Klimarådets virke. Lovkommentaren uddyber lovens indhold og kontekst, herunder Paris-aftalen og EU-retten, samt perspektiverne i klimaretssagers potentiale for at fremme klimamål. Forfatterne er Thomas Andersen Thrane, General Counsel, Head of Legal, i en dansk virksomhed inden for grøn transport. Han har tidligere beskæftiget sig med klima-, energi-, forvaltnings- og EU-ret. Peter Bjerregaard er markedsreguleringschef i energisektoren og har tidligere været udpeget til regeringens nationale energikrisestab (NEKST).
- Bog
- 638,95 kr.
-
- med kommentarer
832,95 kr. AFI-loven er, som EU-dirigerede danske love er flest: privatretlige og offentligretligeregler i skønsom blanding, fuld af abstrakte principper og minutiøstformulerede nøjagtigheder, og helt uforstående over for dens indpasningi det fine væveri, som national, herunder dansk, ret er og altid har været. Medydmyghed over for loven, dens enorme ambition for samfundets omstilling igrønnere retning og for det arbejde, som embedsmænd og lovgivere har gjort,er det vores ønske at sætte loven i perspektiv, at tegne dens strukturer tydeligereop og at pege på dens lakuner.
- E-bog
- 832,95 kr.
-
- med kommentarer
858,95 kr. Det er en politisk ambition, at der i 2030 skal være 775.000 elbiler. Det kræver massiv nyetablering af opladningsinfrastruktur. Lov om infrastruktur for alternative drivmidler til transport (AFI-loven) udgør den juridiske ramme herfor. Loven indeholder nye markeds- og forbrugerretlige regler, ligesom loven også redefinerer kommunernes rolle. Bogen kommenterer også de væsentligste bekendtgørelser, og berører tillige det komplekse samspil med energiforsyningslovgivningen. Lovkommentaren er nyttig for offentlige myndigheder såvel som for praktikere inden for energi- og transportbranchen.
- Bog
- 858,95 kr.
-
1.418,95 kr. Siden udgivelsen af 1. udgave i 2004 har rammerne for dansk varmeforsyningændret sig betydeligt.Varmeforsyningslovens grundtræk – projektgodkendelse af kollektiv varmeforsyningog princippet om nødvendige omkostninger – udgør stadig lovensjuridiske kerne. Med årlige ændringer af varmeforsyningsloven har lovgiverforsøgt at holde juraen i trit med virkeligheden. Det har imidlertid ogsågivet sig udslag i en mere broget jura med flere regler og flere undtagelser. Iforordet til 1. udgaven hed det, at juraen på varmeforsyningsområdet var vanskeligtilgængelig som følge af »knopskydning«. Dette er mere aktuelt i dag,end det var tilfældet i 2004.
- E-bog
- 1.418,95 kr.
-
- Med kommentarer
1.448,95 kr. Siden udgivelsen af 1. udgave i 2004 har rammerne for dansk varmeforsyning ændret sig betydeligt. Varmeforsyningslovens grundtræk – projektgodkendelse af kollektiv varmeforsyning og princippet om nødvendige omkostninger – udgør stadig lovens juridiske kerne. Med årlige ændringer af varmeforsyningsloven har lovgiver forsøgt at holde juraen i trit med virkeligheden. Det har imidlertid også givet sig udslag i en mere broget jura med flere regler og flere undtagelser.
- Bog
- 1.448,95 kr.