Bøger af Terje Overland
-
218,95 kr. Denne bog handler om forholdet mellem psykiatriske diagnoser og læring i dagtilbud og skole. Der er forskellige opfattelser af, hvad læring er, og hvordan læring foregår, og i bogen diskuteres diagnosernes plads i nogle af disse perspektiver. Forfatteren diskuterer på baggrund af den eksisterende forskning på området, i hvor høj grad diagnoser fremmer eller hæmmer læring, og han forklarer sammenhænge af betydning for planlægning og gennemførelse af undervisning i dagtilbud og skole. Til dette præsenteres en arbejdsmodel til inspiration. Terje Overland Læreruddannet, psykolog og tidligere førsteamanuensis, arbejder nu som vejleder for skoler og kommunale støttetjenester. Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.
- E-bog
- 218,95 kr.
-
228,95 kr. Det er efterhånden forskningsmæssigt veldokumenteret, at alle elever har brug for lærere, som er anerkendende, motiverende og skaber en positiv relation til dem. Dette gælder i særlig grad elever, som er i læringsvanskeligheder. I denne bog defineres alt, hvad en elev siger eller gør i en læringssituation som læringsadfærd. Mange elever har en læringsadfærd, som ikke fremmer læring, og i denne elevgruppe findes der også elever, som er i læringsvanskeligheder.I bogen drøftes forskellige perspektiver på læringsadfærd samt de pædagogiske konsekvenser af, hvordan lærere opfatter elevernes læringsadfærd. Desuden redegør bogen for, hvad der kræves af en lærer, som ønsker at opnå en positiv relation til eleverne og bidrage til, at eleverne udnytter deres læringspotentialer.
- E-bog
- 228,95 kr.