De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Terje Manger

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 10%
    - Teoretiske og praktiske tilgange
    af Thomas Nordahl, Arne Tveit, Mari-Anne Sørli & mfl.
    323,95 kr.

    Adfærdsproblemer er en af de store udfordringer i opdragerens møde med børn og unge.Det gælder både i børneinstitutionen, i skolen, i børn- og ungeforvaltningen regi, i børne- og ungdomspsykiatrien, i hjemmet og i fritiden. I denne bog beskrives de mest aktuelle teoretiske og empiriske tilgange til forklaring af adfærdsproblemer. Samtidig præsenteres konkrete praktiske tiltag og strategier til reduktion og forebyggelse adfærdsproblemer i forskellige opvækstsammenhænge. De beskrevne strategier bygger på forskningsbaseret viden, og der redegøres for både (multi)systemiske og individbaserede tilgange. Arbejdet med adfærdsproblemer må bestå af en kombination af indsats mod uønsket adfærd og bestræbelser på at lære børn og unge sociale kompetencer.

  • af Terje Manger
    218,95 kr.

    I dette hæfte præsenteres vigtige former for motivation, forskningsresultater om hvad der motiverer elever, teorier om motivation og de pædagogiske følger, forskningen og teorierne har for skolen. Målet er at bruge LP-modellen til at give lærere, ledere og pædagoger indsigt i, hvad der opretholder lav motivation hos eleverne. Denne indsigt bruges til at give råd om, hvordan mangel på motivation kan reduceres eller elimineres hos de enkelte elever og i klassen.

  • af Terje Manger
    218,95 kr.

    Motivation har afgørende betydning for elevers læring, og en af lærernes vigtigste opgaver er dermed at motivere deres elever. Det er samtidig en af de mere vanskelige opgaver, fordi motivation er et komplekst fænomen, der påvirkes af uhyrligt mange faktorer. Denne bog giver en introduktion til, hvad vi ved om motivation i skolen, og hvordan motivation hænger sammen med for eksempel elevers tro på sig selv og deres tilgang til læring, omfanget og kvaliteten af den ros, de modtager, og de forventninger, der stilles til dem både af lærerne og af eleverne selv.