De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Susanne Reventlow

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Tine Tjørnhøj-Thomsen, Bjørn E. Holstein, Bjarne Bruun Jensen, mfl.
    538,95 - 608,95 kr.

    Dette er 7. udgave af FOREBYGGENDE SUNDHEDSARBEJDE, der for længst har skrevet sig ind som en klassiker inden for områderne forebyggelse og sundhedsfremme. Bogen har over en periode på 35 år fået status af et alment accepteret opslagsværk og er en foretrukken grundbog på en række professionsbacheloruddannelser samt på kandidatuddannelser som medicin,folkesundhedsvidenskab og sociologi. Siden den første udgave udkom i 1986, har værket behandlet centrale områder inden for forebyggelse og sundhedsfremme og har for hver ny udgave afspejlet den aktuelle udvikling inden for området og i samfundet som helhed.Forebyggelse og sundhedsfremme har i de senere år fået en stadig mere central rolle i sundhedsvæsenet. I dag er inddragelse af brugeren og dennes aktive rolle blevet endnu mere afgørende, ligesom klimalovgivning og de seneste ændringer i sundhedslovgivningen er nye vigtige tiltag. Derfor er der i denne udgave mere fokus på brugerinvolvering, udvikling af kompetencerog handlekraft, men også på individets egne værdier og præferencer. Mere generelt afspejler 7. udgave den nyeste udvikling i teori og praksis på tværs af sundhedsvæsenet, og der er gennemført et grundigt redaktionsarbejde for at forny bogen.Den praktiske virkelighed, hvor det forebyggende sundhedsarbejde udføres, udgør en rød tråd i samtlige udgaver af FOREBYGGENDE SUNDHEDSARBEJDE. Bogen rummer også en række teoretiske og metodiske kapitler, som giver læseren en solid forståelse af baggrunden for det praktiske arbejde. Denne kombination af teori og praksis gør bogen særdeles velegnet somlærebog for en bred målgruppe.

  • - en grundbog
    af Erik Christensen, Hanne Fredslund, Lisa Dahlager, mfl.
    323,95 kr.

    Klinisk forskningsmetode er en introduktion til klinisk forskning – et område der spænder vidt, lige fra laboratoriet over afprøvning af lægemidler til undersøgelse af patientpopulationer. Metoderne varierer fra simple spørgeskemaundersøgelser til brug af kompliceret apparatur. Fælles er patienten og en stringent videnskabelig tankegang. Bogen beskriver, hvad der driver god forskning og selve forskningsprocessen: Hvordan en undersøgelse tilrettelægges og gennemføres, og hvordan resultaterne publiceres. I denne proces indgår aspekter af etisk og lovgivningsmæssig karakter, og der er praktiske anvisninger med hensyn til litteratursøgning, statistik, databehandling og god klinisk (forsøgs)praksis (GCP). Anden udgave er revideret og ajourført og er udvidet med et kapitel om kvalitative metoder. Bogen henvender sig bredt til læger og studerende ved de sundhedsvidenskabelige fakulteter, men også andre grupper i sundhedssektoren og medicinalindustrien kan her finde praktiske råd og anvisninger samt konkrete eksempler på, hvordan problemer kan løses i forbindelse med kliniske projekter.

  • af Susanne Reventlow, Kirsti Malterud & Ann Dorrit Guassora
    308,95 kr.

    En introduktion til teoretiske perspektiver i kvalitativ forskning22 TEMATEORIER TIL KVALITATIV FORSKNING sigter efter at bidrage til en stærkere teoretisk orientering blandt almenmedicinske forskere, som bruger kvalitative metoder. Andre sundhedsprofessionelle forskere, som er nysgerrige på dynamikkerne i mødet med patienter og de systemer, de arbejder i, kan også have glæde af bogen.I bogen præsenteres 22 temateorier, der har et specifikt match til konkrete spørgsmål og analyser i udvalgte forskningsprojekter inden for det almenmedicinske område. Hver temateori rammesættes af en case fra almen praksis for at illustrere koblingen mellem den medicinske problemstilling og den teori, som er i fokus. Læseren får også en grundlæggende indføring i, hvilken rolle teori spiller i den kvalitative forskning, og hvordan man kan bruge den.Forfatterne er almenmedicinske forskere medlang erfaring fra udvikling, undervisning og anvendelse af forskellige kvalitative metoder og frainterdisciplinært samarbejde.