De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Susanne Meldgaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Birgitte Nygaard Alexandersen, Maiken Ploug Krogslund, Susanne Meldgaard & mfl.
    386,95 kr.

    Markedskommunikation er en ny, praksisnær lærebog til faget markedskommunikation.Bogen giver en operationel introduktion til planlægning af markedskommunikation i et kommercielt perspektiv med henblik på at gøre de studerende i stand til at arbejde med markedskommunikation i praksis. Den er en opdateret indføring i et fag, der spænder fra strategiudvikling til konkret udførelse.I de første kapitler behandles fundamentet for fagområdet, herunder kommunikationsteori og -modeller samt branding. Dernæst går bogen i dybden med forudsætningerne for markedskommunikation: målsætninger (kapitel 3), målgruppeanalyser og indsigter (kapitel 4), kreativitet (kapitel 5), mediestrategi (kapitel 6) og medievalg (kapitel 7).Bogen behandler derefter eksekveringen af markedskommunikation gennem forskellige kommunikationsformer:• intern kommunikation (kapitel 8)• awareness (kapitel 9)• engagement (kapitel 10)• action (kapitel 11)• loyalitet (kapitel 12).Til sidst ser bogen på, hvordan man måler og evaluerer effekten af indsatsen.Markedskommunikation er udarbejdet som grundbog til faget markedskommunikation på Markedsføringsøkonomuddannelsen. Den henvender sig endvidere til studerende på andre korte videregående uddannelser som for eksempel Serviceøkonomuddannelsen og Multimediedesignuddannelsen. Endelig kan den læses som inspiration af personer, der arbejder med markedskommunikation i det daglige.

  • af Susanne Meldgaard, Lars Boserup Iversen & Holger B. Nielsen
    415,95 kr.

    INDKØB OG FORHANDLING giver en grundlæggende indføring i indkøb ogbeskriver, hvad forretningsstrategien og fokus på bæredygtighed betyder for heleindkøbsprocessen. Bogen gennemgår samtidig påvirkningen fra den aktuelle leverandørrelation,og hvordan selve købsprocessen foregår.Indkøbets tre niveauer – det strategiske, taktiske og operationelle niveau – beskrivesudførligt, så læseren efterfølgende har et grundigt indblik i, hvordan indkøbetforegår og kan planlægges optimalt. EU-reglerne på området er særligt væsentligeog gennemgås derfor udførligt i et selvstændigt kapitel.Bogen tilbyder mange konkrete og relevante eksempler på problemstillinger iindkøb, så læseren både kan relatere til og implementere tankegangene fra bogeni praksis.Forhandling af priser og kontrakter er ofte en afgørende, men overset del afindkøbsprocessen. Derfor indgår de væsentligste forhold omkring forhandling ibogens sidste kapitler, så læseren bliver godt rustet til de kommende indkøbs- ogleverandørforhandlinger.Bogen henvender sig især til fagene indkøb, bæredygtigt indkøb samt forhandlingpå erhvervsakademiniveau, men kan også benyttes af andre, der beskæftiger sigprofessionelt med indkøb.Foruden at undervise i indkøb har alle tre forfattere arbejdet praktisk med indkøbigennem en årrække.SUSANNE MELDGAARD er cand.merc. i afsætning og arbejder som selvstændigkonsulent, underviser og censor på videregående uddannelser. Susanne hartidligere været leder og indkøber af konsulentydelser.LARS BOSERUP IVERSEN er cand.merc. i styring og ledelse og adjunkt på UCLErhvervsakademi og Professionshøjskole. Lars har en teknisk baggrund og hartidligere arbejdet som bl.a. ledelseskonsulent.HOLGER B. NIELSEN er cand.polit. og lektor på Copenhagen Business Academy.Holger har mange års erfaring med indkøb og forhandling fra flere virksomheder– herunder som leder.

  • af Susanne Meldgaard, Lars Boserup Iversen & Holger B. Nielsen
    423,95 kr.