De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Susanne Boch Waldorff

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Kritiske perspektiver på ledelse af velfærd
    af Holger Højlund, Anders la Cour & Susanne Boch Waldorff
    122,95 kr.

    Velfærdsteknologier er blevet en så integreret del af, hvad vi forstår ved moderne bekvemmeligheder, at vi ikke længere tænker over, hvor stor en rolle de spiller i vores daglige gøremål. Vi oplever dem kun som problematiske, når de ikke virker. Pludselig opleves vores velfærd som truet. I alle dele af den offentlige sektor indføres teknologier med løfter om at effektivisere og udvikle leveringen af velfærdsydelser. Men i praksis kommer de ofte til at gøre mere, end de lover. De ændrer nemlig også på vores grundlæggende forståelse af velfærd og sætter nye betingelser for, hvordan denne velfærd bliver leveret. Teknologierne er dermed ikke blot materielle redskaber eller styringsformer. Når teknologier holder mere, end de lover kaster et kritisk blik på teknologier indført på eksempelvis hospitaler og plejehjem samt i hjemmehjælpen, folkeskolen og politiet. Med forskellige teoretiske og empiriske indfaldsvinkler udfordrer antologiens 12 kapitler enhver instrumentel opfattelse af teknologier, der på den ene side overvurderer teknologiernes evne til at indløse vores mange ambitioner på velfærdssamfundets vegne og på den anden side undervurderer teknologierne som neutrale værktøjer.

  • - En casesamling
    af Lise Justesen & Susanne Boch Waldorff
    233,95 kr.

    Strategier i praksis sætter fokus på, hvordan en række nutidige organisationer arbejder med strategi i praksis. Bogen er især velegnet som materiale i strategiundervisning, hvor de studerende skal anvende teori til at analysere praksisnære problemstillinger. Bogen beskriver otte forskellige cases og illustrerer, hvordan organisationernes strategiarbejde gribes meget forskelligt an. Samtidig viser casene, hvordan konteksten spiller en afgørende rolle for organisationernes arbejde med strategi i praksis. Bogens caseorganisationer er: DONG Energy, BIG, Copenhagen Phil/Sjællands Symfoniorkester, Berlingske Media, Dansk Politi, Arla, Kræften Bekæmpelse og Aarstiderne. Bogen suppleres af videointerviews med topledere fra de otte organisationer. Dette videomateriale er gratis og offentligt tilgængeligt via CBS’ website.