De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Susana Silvia Fernandez

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Refleksionshåndbog for sproglærere
    af Hanne Leth Andersen, Dorte Fristrup, Birgit Henriksen & mfl.
    198,95 - 243,50 kr.

    Er du bevidst om, hvorfor du underviser, som du gør? Ved du, hvordan dine elever lærer bedst? Hvad synes du, er svært eller let? Taler du med dine kolleger om din undervisning? Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere tager udgangspunkt i forskningsfeltet lærerkognition, som undersøger lærerens mentale liv – dvs. de mange komplekse tanke- og beslutningsprocesser, herunder eksplicit og implicit viden, erfaringer, holdninger og følelser, som ligger bag og driver den daglige undervisningspraksis. Ens gode undervisning bliver endnu bedre, når man reflekterer over og sætter ord på egen viden og praksis. Ved at gå i dialog med sig selv og andre om egne erfaringer og tanker skaber man indsigt i, hvad der går godt, og hvor der er brug for udvikling. Dette kan være med til både at styrke læreridentiteten og skabe øget arbejdsglæde. Målet med bogen er at støtte sproglærere i deres undervisningspraksis og skabe grundlag for tilpasning og udvikling i tråd med den enkeltes personlige undervisningsstil og fremmedsprogspædagogiske indsigter. Bogen indeholder refleksionsøvelser og praksisøvelser, som kan sætte lærerens egne refleksioner i gang og give inspiration til dialog og afprøvninger i praksis.

  • af Hanne Leth Andersen, Dorte Fristrup, Susana Silvia Fernández & mfl.
    278,95 kr.

    Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning. Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet. Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Alle bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området.Hanne Leth Andersen er professor i sprogdidaktik og rektor ved RUC. Susana S. Fernández er lektor ved Aarhus Universitet og medlem af Uddannelsesrådet i Gymnasiets Teoretiske Pædagogikum. Birgit Henriksen er professor MSO i sprogtilegnelse ved Københavns Universitet. Dorte Fristrup er rektor ved Århus Statsgymnasium og tidligere fagkonsulent hos Undervisningsministeriet.

  • af Hanne Leth Andersen, Dorte Fristrup, Susana Silvia Fernandez & mfl.
    423,95 kr.

    Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet.Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning. Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.Bogen indgår i serien Didaktik, der er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med øvelser og baseret på den nyeste forskning inden for området.

  • af Bergthóra Kristjánsdóttir, Annette Søndergaard Gregersen, Susana Silvia Fernandez, mfl.
    133,95 kr.

    Sprogforum 74: Motivation med følgende bidrag:- "Flersprogethed", hæmsko eller drivkraft for sproglæring?- Motivation og differentiering i fremmedsprogsundervisningen- Gymnasieelevers motivation i spanskfaget- Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner- Gymnasieelevers opfattelse af vigtigheden og brugbarheden af fransk og spansk- Motivationsorienteringer i tyskundervisningen. En kvantitativ og kvalitativ undersøgelse på tværs af uddannelsesniveauer- Investering i identitet som motivation i tilegnelsen af dansk for voksne- Elevcentrerede og autonomifremmende feedbackformer som motivationsstrategi- Småbørns muligheder for deltagelse i udvikling af sprog i dagtilbud- Kønsidentitet i sproget – med eksempler fra dansk og fransk- Danska på svenskt språkbad i Finland – 15-åringar läser på ett grannspråkTemaredaktion: Bergthóra Kristjánsdóttir og Susanne Pérez (temaredaktører), Ana Kanareva-Dimitrovska, Anne Sofie Jakobsen, Annette Søndergaard Gregersen og Susana Silvia Fernandez

  • af Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Susana Silvia Fernandez, Bergthora S. Kristjánsdóttir, mfl.
    108,95 kr.

    Tidsskriftet Sprogforum formidler forskeres og praktikeres erfaringer, undersøgelser og ideer inden for kultur- og sprogpædagogik med henblik på fremmed- og andetsprogundervisning i forskellige dele af uddannelsessystemet. Sprogforum tager temaer op der er centrale for undervisning i sprog og kultur, og som også et relevante på tværs af fag, såsom interkulturel kompetence, literacy, digitalisering af undervisning, læringsrum osv.Sprogforum henvender sig til alle med interesse for sprog- og kulturundervisning: Sproglærere, undervisere på læreruddannelser, lærebogsforfattere, forskere og pædagogiske ledere.Sprogforum udkommer to gange om året og er fagfællebedømt. Artiklerne er lettilgængelige og belyser fra forskellige vinkler et aktuelt tema.