Bøger af Stig Næsh Hendriksen
-
- Den strategiske udfordring
178,95 kr. FRA VISION TIL VIRKELIGHED – DEN STRATEGISKE UDFORDRING belyser kunsten at styre overordnede processer, inklusive strategi, struktur og kultur, der er afgørende for at opnå resultater i dagligdagen. Dette er et tema, der er relevant for organisationer på tværs af bestyrelseslokalet og frontlinjen. Desværre prioriteres det sjældent systematisk, og resultatet afspejler ofte dette forsømte område. Bogen udforsker derfor disse dybtgående spørgsmål: Hvad er meningen? Hvem er vi? Hvor kommer vi fra? Hvor er vi på vej hen? Hvad vil vi opnå, og hvordan? Hvilke rammer har vi? Hvilken kultur vil vi fremme? Hvordan omsætter vi det til praksis og får alle med? Stig Næsh Hendriksen inddrager teori, der belyses gennem sine egne praktiske erfaringer, og han tager dig med på en rejse gennem cases fra kendte virksomheder og sine egne fejltagelser og succeser i mere end 40 år inden for lederskab, både nationalt og internationalt. Denne bog fortsætter rejsen, der blev påbegyndt med LEDERSKAB I ØJENHØJDE OG DEN MENNESKELIGE FAKTOR, udgivet i marts 2023. Hvor den første bog dykkede ned i følelser og menneskelig påvirkning, fokuserer denne bog på den rationelle styring af processer ud fra en overordnet vision og mening.
- E-bog
- 178,95 kr.
-
- Den strategiske udfordring
298,95 kr. FRA VISION TIL VIRKELIGHED – DEN STRATEGISKE UDFORDRING belyser kunsten at styre overordnede processer, inklusive strategi, struktur og kultur, der er afgørende for at opnå resultater i dagligdagen. Dette er et tema, der er relevant for organisationer på tværs af bestyrelseslokalet og frontlinjen. Desværre prioriteres det sjældent systematisk, og resultatet afspejler ofte dette forsømte område. Bogen udforsker derfor disse dybtgående spørgsmål: Hvad er meningen? Hvem er vi? Hvor kommer vi fra? Hvor er vi på vej hen? Hvad vil vi opnå, og hvordan? Hvilke rammer har vi? Hvilken kultur vil vi fremme? Hvordan omsætter vi det til praksis og får alle med? Stig Næsh Hendriksen inddrager teori, der belyses gennem sine egne praktiske erfaringer, og han tager dig med på en rejse gennem cases fra kendte virksomheder og sine egne fejltagelser og succeser i mere end 40 år inden for lederskab, både nationalt og internationalt. Denne bog fortsætter rejsen, der blev påbegyndt med LEDERSKAB I ØJENHØJDE OG DEN MENNESKELIGE FAKTOR, udgivet i marts 2023. Hvor den første bog dykkede ned i følelser og menneskelig påvirkning, fokuserer denne bog på den rationelle styring af processer ud fra en overordnet vision og mening.
- Bog
- 298,95 kr.
-
178,95 kr. Hvorfor er vi, som vi er, og gør som vi gør, når vi ofte ikke selv ønsker det? Hvad er det for mekanismer, der ofte ubevidst overstyrer os, og hvad kan vi gøre ved dem, hvis vi vil? Disse og andre nøglespørgsmål er relevante for alle, men i særlig grad for personer, som har et lederansvar og er ansvarlige for andres liv og velfærd på en arbejdsplads. Begrebet ledelse er oppe i tiden, men nu med buzzwords som ’purpose’ og ’bæredygtighed’ som almindelige præfikser. Begreber som ’nærhed’, ’tydelighed’ og ’empowerment’ hører også med her. ’Lederskab i øjenhøjde og den menneskelige faktor’ sætter fokus på netop disse andre tilhørende spørgsmål ud fra en model og et samlet koncept for lederskabet. Læseren inviteres med på en rejse i tid og rum, hvor forfatterens personlige erfaringer fra over 40 år i lederskabets tjeneste inden for offentlige og private virksomheder i ind- og udland lægges frem med både erkendte fejl og succeser, som samtidig belyses ud fra relevant teori. Bogen lægger særlig vægt på at skabe en dybere forståelse for beslutningsprocesserne i NU’et på baggrund af erfaringer fra luftfartens systematiske arbejde med sikkerhed. Erfaringer som, det postuleres, også med fordel kan hentes ned på ’jorden’.
- E-bog
- 178,95 kr.
-
298,95 kr. Hvorfor er vi, som vi er, og gør som vi gør, når vi ofte ikke selv ønsker det? Hvad er det for mekanismer, der ofte ubevidst overstyrer os, og hvad kan vi gøre ved dem, hvis vi vil? Disse og andre nøglespørgsmål er relevante for alle, men i særlig grad for personer, som har et lederansvar og er ansvarlige for andres liv og velfærd på en arbejdsplads. Begrebet ledelse er oppe i tiden, men nu med buzzwords som ’purpose’ og ’bæredygtighed’ som almindelige præfikser. Begreber som ’nærhed’, ’tydelighed’ og ’empowerment’ hører også med her. ’Lederskab i øjenhøjde og den menneskelige faktor’ sætter fokus på netop disse andre tilhørende spørgsmål ud fra en model og et samlet koncept for lederskabet. Læseren inviteres med på en rejse i tid og rum, hvor forfatterens personlige erfaringer fra over 40 år i lederskabets tjeneste inden for offentlige og private virksomheder i ind- og udland lægges frem med både erkendte fejl og succeser, som samtidig belyses ud fra relevant teori. Bogen lægger særlig vægt på at skabe en dybere forståelse for beslutningsprocesserne i NU’et på baggrund af erfaringer fra luftfartens systematiske arbejde med sikkerhed. Erfaringer som, det postuleres, også med fordel kan hentes ned på ’jorden’.
- Bog
- 298,95 kr.