Bøger af Peter Kastberg
-
438,95 kr. Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller organisationer typisk omfatter. Dertil kommer en indføring i opfattelser af kommunikation, organisation og ledelse, som er relevante for arbejdet med den interne kommunikation.Bogen beskæftiger sig med intern kommunikation i bred forstand, dvs. med tekster og genrer, der ikke kun produceres af kommunikationsafdelingen, men også af ledelse, medarbejdere og HR-afdeling. Blandt bogens emner kan nævnes: mission og vision statements, kommunikationspolitik, kommunikationsplanlægning, linjekommunikation, personalebladet, intranettet, årsrapporten og kommunikation i forbindelse med rekruttering, medarbejderudvikling og afskedigelse.
- Bog
- 438,95 kr.
-
323,95 kr. Knowledge Communication as a research field emerges as a response to the communicative core challenges of the knowledge society. At its center is the question of how to produce and transform specialized knowledge into interactions to gain value for this kind of knowledge. The field's foundational concepts concern a transactional understanding of communication, an ideology of convergence between communicators and an appreciation of knowledge as construction. These stem from critical discussions of insights harvested from three parental disciplines: Language for Specific Purposes, Public Understanding of Science, and Knowledge Management. In their synthesis, these foundational concepts define Knowledge Communication as a means of strategic communication. In lieu of this, the research agenda of Knowledge Communication presents a novel prism through which to discern and investigate communicative core challenges of the knowledge society.
- Bog
- 323,95 kr.
-
- - kommunikation i faglige tekster
198,95 kr. Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller på fremmedsprog.Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne. I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det. På den baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet en bog, der først og fremmest henvender sig til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området. Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.
- E-bog
- 198,95 kr.