De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Pernille Tranberg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 11%
    - Grænser for privatliv i en digital tid
    af Hanne Marie Motzfeldt, Henrik Udsen, Mette Hartlev, mfl.
    208,95 kr.

    Det offentlige Danmark indsamler og bruger personoplysninger fra danskerne i et omfang som aldrig før. Vores data bliver brugt til at hindre snyd med de offentlige kasser, til at give os ordentlig behandling i sundhedsvæsenet og sikre bedre efterforskning hos politiet. Samtidig er beslutningsprocesserne i stigende grad baseret på algoritmer med minimal gennemsigtighed. Men hvad betyder det for demokratiet, når staten og kommunerne ved alt om os, og forvaltningen bliver mere uigennemskuelig? Og kan vi leve med, at staten også får indsigt i, hvor vi opholder os, og hvem vi mødes med?Også de private virksomheder ved mere og mere om den enkelte, for deres økonomi er i stigende grad baseret på at indsamle og kortlægge så meget data som muligt om os. Men hvordan undgår vi, at vores data – som vi villigt stiller til rådighed på sociale platforme – bliver brugt til at forudsige vores adfærd, profilere os og sælge oplysninger om os? Kan vi opretholde tilliden til offentlige og private institutioners brug af data, hvis vi ikke har nogen indsigt i eller kontrol med dem? Kort sagt: Hvordan sikrer vi vores privatliv i en digital tid?Disse spørgsmål og mange flere bliver undersøgt i Eksponeret, som er skrevet af førende danske eksperter.

  • - Din online identitet er guld værd. Sådan passer du på den.
    af Pernille Tranberg & Steffan Heuer
    93,95 kr.

    Tænker du nogen sinde over, hvem der ved hvad om dig på nettet? At din færden på hjemmesider og brug af apps kan få konsekvenser for, om du kommer ind på den bedste uddannelse, får det gode job og modtager de bedste tilbud på alt fra rejser til forsikring?I hverdagen derhjemme, på arbejdspladsen, i fitnesscentret, i skolen, når du rejser, dater, surfer porno og shopper. Du bliver konstant overvåget og registreret online. Og du opdager det sjældent. Når Google, Facebook, Twitter og co. gratis lader dig søge, e-maile og holde kontakt, er det alt andet end gratis. Du betaler med dine persondata – også kaldet nutidens olie. Virksomheder samler og videresælger informationer om dine interesser, smag, religion, alder, politiske overbevisning, helbred, seksuelle orientering, venner osv. De tjener milliarder på din identitet.Fake it fortæller dig, hvordan du passer på din identitet og dit omdømme online. Hvem holder øje med dig, hvad der sker med dine personlige data, og hvilke værktøjer kan du bruge - fx slette cookies, browse anonymt og skjule dig bag pseudonym. Det er et lynkursus i digitalt selvforsvar i den kommercielle kampzone.

  • - Your Online Identity Is Worth Gold. Guide to Digital Selfdefense
    af Pernille Tranberg & Steffan Heuer
    73,95 kr.

    Do you ever think about who knows what about you? That whenever you are online, on the web or using apps, your behaviour can affect your chances of landing a great job or losing it, being accepted at the school of your dreams, or receiving the best price for your insurance policy or a simple airline ticket?At home, at work, at school. Where you’re jogging or dating, shopping or searching, streaming music or simply reading something. You are constantly tracked - most often without you noticing or knowing about it. When Google, Facebook, Twitter and Co. let you find information, stay in touch and entertain yourself it is by no means free. You pay with your personal data - today’s oil.Companies feast on your digital identity. They mine, store and sell information about your interests, tastes, religion, age, political belief, health, sexual orientation, even your friends. And they make billions scraping together the pieces of your identity.Fake It guides you through the maze and madness of oversharing. How to take care of your identity and reputation online. Who keeps an eye on you and why. What happens to your data, and which tools can you use, such as blocking cookies and trackers, disconnecting social buttons and - most importantly - using more identities, hiding behind pseudonyms and aliases. Your privacy is more important than the terms of service dictated by for-profit entities.

  • - Den nye konkurrencefordel
    af Pernille Tranberg & Gry Hasselbalch
    98,95 - 129,50 kr.

    Nyere 2. udgave findes under ISBN: 9788771920260. Denne udgave er udsolgt og bliver ikke genoptrykt.Respekt for privatliv og individets ret til at kontrollere egne data bliver et af fremtidens vigtigste konkurrenceparametre. Virksomheder, organisationer og myndigheder, der arbejder med dataetik som et samfundsansvar på lige fod med respekt for miljø og menneskerettigheder er morgendagens vindere. Digital tillid bliver altafgørende for digital vækst og velfærd. Det er den røde tråd i bogen, som er en trendanalyse med over 60 konkrete cases på virksomheder, der arbejder med dataetik i forskellig udstrækning. Bogen beskriver data som forretningsmodel, hvordan borgere og forbrugere ikke længere kun er bekymrede men også er begyndt at handle, hvordan ny datalovgivning bakker op om et spirende marked for dataetiske produkter og tjenester. Den beskriver de nye tech-tendenser og de medfølgende etiske dilemmaer, samt hvordan man kommer igang med dataetikken og bruger den til at fremme den digitale tillid.

  • - Den nye konkurrencefordel
    af Pernille Tranberg & Gry Hasselbalch
    98,95 kr.

    Respekt for privatliv og individets ret til at kontrollere egne data bliver et af fremtidens vigtigste konkurrenceparametre. Virksomheder, organisationer og myndigheder, der arbejder med dataetik som et samfundsansvar på lige fod med respekt for miljø og menneskerettigheder er morgendagens vindere. Digital tillid bliver altafgørende for digital vækst og velfærd. Det er den røde tråd i bogen, som er en trendanalyse med over 60 konkrete cases på virksomheder, der arbejder med dataetik i forskellig udstrækning. Bogen beskriver data som forretningsmodel, hvordan borgere og forbrugere ikke længere kun er bekymrede men også er begyndt at handle, hvordan ny datalovgivning bakker op om et spirende marked for dataetiske produkter og tjenester. Den beskriver de nye tech-tendenser og de medfølgende etiske dilemmaer, samt hvordan man kommer igang med dataetikken og bruger den til at fremme den digitale tillid.