De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Niels Erik Wille

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - en indføring i teorier om sproglig kommunikation
    af Niels Erik Wille
    308,95 - 404,95 kr.

    Fra tegn til tekst er en bred indføring i teorier og begreber om sproglig kommunikation. Niels Erik Wille præsenterer sammenhængen mellem almen tegnteori (semiotik), sprog som tegnsystemer (sprogteori og sprogvidenskab) og brugen af sprogets virkemidler til konstruktion af en mangfoldighed af komplekse tekstformer, både non-fiction og fiktion, både faglitteratur og skønlitteratur (almen tekstvidenskab). Området er præget af en mangfoldighed af teorier og en ofte forvirrende og tildels modsigelsesfuld begrebsdannelse og terminologi. Wille fokuserer på de grundlæggende sammenhænge bag overfladen, og på de problemer og antagelser som har drevet den teoretiske udvikling. Hertil kommer en kortfattet introduktion til de tænkere og forskere som især har præget udviklingen.Fra tegn til tekst henvender sig til studerende på de første studieår på de humanistiske uddannelser og på læreruddannelsen.

  • - Viden og design i nye medier
    af Jørgen Bang, Bo Fibiger, Sisse Siggaard Jensen, mfl.
    198,95 kr.

    Det digitale nærvær handler om Computer-medieret kommunikation (CMC - via intranet, internet, "allesteds-nærværende computing" mm. ), der er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der for alvor begynder at tage form i disse år, som har forandret den måde, vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation:Videndeling i formelle og uformelle organisationer Netbaseret samarbejde og læring Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række helt aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC. Bogen henvender sig især til studerende som arbejder med it, medier og kommunikation, men den er relevant for alle, som interesserer sig for nye medier.