De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Nanna Friis

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - - Web-tekster, der virker
    af Nanna Friis
    258,95 kr.

    Kæmper du med at skrive tekster til nettet?Vil du gerne blive bedre til at skrive effektive web-tekster i et sprog, alle kan forstå?Og savner du grundlæggende viden om, hvad der virker - og hvad der ikke gør?Der er hjælp at hente fra "Kort, klart og klikbart", der lærer dig at skrive tekster, som bakker op om din virksomheds værdier og målsætning og opfylder din brugers behov.Med denne praktiske og pædagogiske håndbog kommer du hele vejen rundt om at skrive godt til nettet. Du bliver taget ved hånden og får en grundig gennemgang af de helt særlige præmisser, der hersker på nettet. Du får tjeklister, trin-for-trin-guides, gode argumenter til chefen og masser af eksempler og øvelser, som gør dig i stand til at skrive korte, klare og klikbare tekster.

  • - web-tekster der virker
    af Nanna Friis
    238,95 kr.

    Kæmper du med at skrive tekster til nettet? Og savner du grundlæggende viden om, hvad der virker - og hvad der ikke gør? Vil du gerne blive bedre til at skrive effektive web-tekster i et sprog, alle kan forstå?Der er hjælp at hente fra Kort, klart og klikbart , der lærer dig at skrive tekster, som bakker op om din virksomheds værdier og målsætning og opfylder din brugers behov.Med denne praktiske og pædagogiske håndbog kommer du hele vejen rundt om at skrive godt til nettet. Du bliver taget ved hånden og får en grundig gennemgang af de helt særlige præmisser, der hersker på nettet. Du får tjeklister, trin-for-trin-guides, gode argumenter til chefen og masser af eksempler og øvelser, som gør dig i stand til at skrive korte, klare og klikbare tekster.IndholdsoversigtIndledningKAPITEL 1Kend dit medieForskellige typer hjemmesiderHvad er nettet for noget?Din bruger læser i F-formForskellige typer indholdssiderBrugervenlighed og konventionerBrugervenlighed og troværdighedSEO eller min chef insisterer på, at jeg skal skrive SEO-teksterOpsamlingKAPITEL 2Kend din modtagerHånden på hjertet: Ved du, hvem du skriver til?Hvordan ser den typiske web-bruger ud?Irriter din bruger3 spørgsmål, du skal kende svaret påUndgå fagudtryk, forkortelser og fremmedord (de 3 f'er)OpsamlingKAPITEL 3Kend din modelOverlad aldrig det hårde arbejde til læseren2 effektive dispositionsmodellerDine 8 geniale genveje til struktur og overblikKAPITEL 4Kend dine sproglige (virke-) midlerSkriv aktivt (andet kan ikke betale sig)Skriv kort og lige ud ad landevejenSkriv konkret (hold dig til de nederste trin af abstraktionsstigen)Skriv nutidigt - drop papirklichéerUndgå klichéer, banaliteter og bullshit-bingoOpsamlingFacitLitteraturlisteStikord

  • - et kritisk perspektiv
    af Vibeke Thøis Madsen, Ole E. Andersen, Nanna Friis, mfl.
    428,95 kr.

    Udviklingen af digitale og netbaserede medier udfordrer måden, vi kommunikerer på inden for markedsføring, reklame, læring og i privat sammenhæng. Denne bog introducerer temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme, og som samtidig giver kendskab til de særlige problemstillinger og overvejelser, der knytter sig til kommunikation på nettet.  Bogen fremhæver vigtigheden af et kritisk perspektiv på onlinekommunikation, hvor etisk bevidsthed og analytisk forståelse indgår som uomgængelige elementer. Den argumenterer således for, at inddragelsen af onlinekommunikation i virksomheder kræver, at man er opmærksom på ikke blot hvordan teknologien implementeres, men også hvilken effekt dette har for såvel arbejdsgangen inden for den enkelte virksomhed som for kvaliteten og effekten af kommunikationen udadtil. Denne 3. udgave af Onlinekommunikation er stærkt revideret. Flere af de oprindelige kapitler er blevet skrevet helt om, og der er desuden tilføjet nyt indhold om digital etik, digital billedkommunikation, brugervenlighed/UX, AI og sociale intranets. Bogen tager afsæt i de fagelementer, som vægtes på erhvervsuddannelserne og på videreuddannelserne inden for emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. Den introducerer til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, digital etik og interkulturel kommunikation.

  • af Nanna Friis, Mathias Kryger, Pernille Albrethsen, mfl.
    331,95 kr.

    Monograph on Danish visual artist Esben Weile Kjær (b.1992). 336 pages, richly illustrated.Texts in English by: Anna Weile Kjær, Pernille Albrethsen, Nanna Friis, Magnus Kaslov, Jeppe Ugelvig, Anne Kielgast, Irene Campolmi, Yael Salomonowitz & Lily Matras.Designed by: Studio Claus DuePrinted in Denmark.Supported by The New Carlsberg Foundation and the Danish Arts Foundation.

  • af Anne-Li Engström, Barbara Bendix Becker & Nanna Friis
    44,95 kr.

    'Aldrig mere sukkerkold' indeholder sunde opskrifter på dejlig hverdagsmad, der giver dig styrke og modstandskraft. Vægten er lagt på det enkle, gedigne måltid, hvor der er brugt råvarer med høj næringsværdi uden for mange af de tomme kulhydrater. Opskrifterne er skabt ud fra devisen om, at det skal være sundt, tilgængeligt, nemt og ikke mindst rigtig lækkert. Der er mad til gæster, gode ideer til madpakken, dejlig morgenmad, enkle og gode måltider til de unge og masser af rare hverdagsmåltider. 'Aldrig mere sukkerkold ' er dejlig mad uden dikkedarer, der ikke tager en krig at forberede. Bogen er et hæsblæsende sammenrend af alle opskrifterne fra ’Aldrig mere sukkerkold’ fra 2008 (udkommet i 3 oplag) og opfølgeren 'Bare Spis' fra 2010.