De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Morten Raahauge Philipps

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Simon Skov Fougt & Morten Raahauge Philipps
    339,94 kr.

    Teknologiforståelse klæder lærerstuderende og lærere fagligt og didaktisk på til at undervise i fagfeltet.Se interview hvor Simon Skov Fougt og Morten Raahauge Philipps taler med forlagsredaktør Henrik Juul om bogenBogen indledes med en case (del 1), der eksemplificerer, hvordan underviseren når omkring fagets kompetenceområder.Forfatterne spiller bold op ad denne case for at anskueliggøre fagfeltets teorigrundlag (del 2) og den fagdidaktik, som bogen udfolder (del 3).Teknologiforståelse rummer også eksempler på, hvordan undervisning på alle klassetrin kan tage sig ud, når den skalreflektere fagets teori og didaktik (del 4). Del 5 indeholder bl.a. en begrebsliste til arbejdet med bogen og fagfeltet.Teknologiforståelse er skrevet til læreruddannelsens undervisning i teknologiforståelse og til lærere, der underviser i grundskolefaget.

  • af Karen Lund, Thomas Illum Hansen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    248,95 - 360,94 kr.

    På plejehjemmet spørger skoleelever mennesker med demens om deres dagligdag. I fødevarelaboratoriet forsøger de at få hold på enzymerne i en kemisk proces, mens andre laver opslag for den lokale optiker på sociale medier. Det lyder ikke umiddelbart som undervisning i den danske grundskole, men det er netop, hvad det er – langt fra udenadslære og terperi, men tæt på en moderne verdens komplekse krav. Håndbog i scenariedidaktik giver en grundig introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag. Med et væld af eksempler fra forløb som Marsbasen, Naturfagsmaraton og Vismandsspillet fortæller 40 forskere, praktikere og læremiddeludviklere om deres erfaringer med scenariedidaktik i dansk, matematik, naturfag, sprogfag, historie, samfundsfag og teknologiforståelse. Bogens forfattere viser, hvordan lærere med scenariedidaktik kan gøre undervisningen aktuel og relevant for eleverne ved at engagere dem i virkelighedsnære eller forestillede problemstillinger. Metoden trækker omverdenens praksisformer ind i klasselokalet og introducerer eleverne til de konkrete kompetencer, som kommunikationskonsulenter, byplanlæggere, raketforskere og plejehjemsassistenter bruger i deres dagligdag. Alt sammen med et nysgerrigt og selvkritisk blik for scenariedidaktikkens muligheder og begrænsninger som en ny måde at lære på i den danske grundskole.