De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Morten Overgård Nielsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Thomas Jensen, Morten Overgård Nielsen & Claus Jessen
    368,95 kr.

    Denne bog til matematik A-niveau er et bind undervisningssystemet Matema10k til brug på ungdomsuddannelserne. Bogen indeholder alt, hvad der er nødvendigt for at løfte et B-niveau (både fra stx og fra hf) til A-niveau.Bøgerne lægger vægt på at perspektivere stoffet og at give valgmuligheder i arbejdet med matematik – og dermed mulighed for differentieret undervisning.Systemets bøger findes til matematikundervisningens forskellige niveauer, og de indeholder alle:kernestoffet i matematik (med udgangspunkt i konkrete eksempler)artikler der perspektiverer stoffetopsamlinger til hvert emne (hvad skal jeg kunne?)opgaver i to niveauer med facitliste.Systemet består både af bøgerne og hjemmesiden www.matema10k.dk, hvor der er lærervejledninger, ideer til projektarbejder, opgaver m.m.Thomas Jensen er adjunkt i matematik og filosofi på Københavns VUC. Morten Overgård Nielsen er lektor i matematik og dansk ved Københavns VUC, tidligere medlem af opgavekommissionen for hf og medlem af læreplansgruppen for hf ved hf-reformen. Claus Jessen er lektor i matematik ved Frederiksberg Gymnasium og tidligere fagkonsulent for matematik på de gymnasiale uddannelser under Undervisningsministeriet.

  • af Thomas Jensen & Morten Overgård Nielsen
    422,95 kr.

    Gennemrevideret udgave af første bind i serien Matema10k til brug på hf og VUC. Bogen er skrevet til C-niveau samt første del af B-niveau. Bogen lægger vægt på at perspektivere stoffet og at give valgmuligheder i arbejdet med matematik – og dermed mulighed for differentieret undervisning. Systemets bøger findes til matematikundervisningens forskellige niveauer, og de indeholder alle: kernestoffet i matematik (med udgangspunkt i konkrete eksempler), artikler der perspektiverer stoffet, opsamlinger til hvert emne (hvad skal jeg kunne?), opgaver i to niveauer med facitliste. Systemet består både af bøgerne og hjemmesiden www.matema10k.dk, hvor der er lærervejledninger, ideer til projektarbejder, opgaver m.m. Thomas Jensen er adjunkt i matematik og filosofi på Københavns VUC. Morten Overgård Nielsen er lektor i matematik og dansk ved Københavns VUC, tidligere medlem af opgavekommissionen for hf og medlem af læreplansgruppen for hf ved hf-reformen.

  • af Thomas Jensen & Morten Overgård Nielsen
    398,95 kr.

    Gennemrevideret udgave af første bind i serien Matema10k til brug på stx/gymnasiet. Bogen er skrevet til C-niveau samt første del af B-niveau.Bogen lægger vægt på at perspektivere stoffet og at give valgmuligheder i arbejdet med matematik – og dermed mulighed for differentieret undervisning.Systemets bøger findes til matematikundervisningens forskellige niveauer, og de indeholder alle: kernestoffet i matematik (med udgangspunkt i konkrete eksempler), artikler der perspektiverer stoffet, opsamlinger til hvert emne (hvad skal jeg kunne?), opgaver i to niveauer med facitliste.Systemet består både af bøgerne og hjemmesiden www.matema10k.dk, hvor der er lærervejledninger, ideer til projektarbejder, opgaver m.m.Thomas Jensen er adjunkt i matematik og filosofi på Københavns VUC. Morten Overgård Nielsen er lektor i matematik og dansk ved Københavns VUC, tidligere medlem af opgavekommissionen for hf og medlem af læreplansgruppen for hf ved hf-reformen.

  • af Thomas Jensen, Morten Overgård Nielsen, Helle Groth Hovmand-Hansen & mfl.
    485,95 kr.

    Denne udgave af Matema10k for hf, B-niveau er fuldt opdateret til reformen fra 2017.Bogens forfattere har lagt vægt på at perspektivere matematikken og på at give valgmuligheder i arbejdet med matematik. Dermed er den det oplagte valg som grundlag for differentieret undervisning. De mange opgaver og udfordringer understøtter dette.Indholdet beskæftiger sig med:Analytisk geometriRationalitet og determinismeFunktioner: byggesten i matematikkenBeviserStatistik og usikkerheder i regressionsmodellerSandsynligheder og statistikFaglig læsning i matematikEn historisk rejseDifferentialregningSpor til integralregningSpor til differentialregningOpgaverI serien findes også bøger til hf, C-nieveau, alle tre niveauer på stx, hhx C+B-niveau, 10. klasse samt statistik til både B- og A-niveau.Bogens fire forfattere underviser alle i matematik på Københavns VUC.

  • af Morten Overgård Nielsen
    308,95 - 363,95 kr.

    Didaktik i skriftlighed fremlægger teorier om sammenhængen mellem tanke og skrift, og den reflekterer over, hvad der kan forbedre undervisning i skriftlighed. Bogen giver dermed et bud på, hvad man som underviser bør være opmærksom på for, at eleverne kan blive løftet i niveau, bl.a. didaktiske værktøjer i skriftlighedsdidaktikken, bearbejdning af skriveprocessen, stilladsering og progression.Morten Overgård Nielsen er cand.mag. i dansk og matematik og har skrevet en række lærebøger til dansk, matematik og studiekompetence på stx og hf. Han har en række år arbejdet som sprogkonsulent med efteruddannelse i forhold til skriftlighed. Han er nu ansat på Gladsaxe Gymnasium.

  • - En håndbog i studiekompetence
    af Morten Overgård Nielsen, Birgit Abild Andersen, Inger Mulbjerg, mfl.
    138,95 kr.

    Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed – og at faglighed ikke eksisterer uden studiekompetence. Håndbogen er også et oplagt fælles redskab for lærerteamet, både i de fælles introduktionsforløb, i AT og i værkstedstimer på hf – eller som det centrale punkt i et opsplittet enkeltfagsforløb. Bogen behandler bl.a. spørgsmålene:Hvordan lærer man at lære?Hvordan forbereder man sig?Hvordan formidler man til andre?Hvordan samarbejder man – i pararbejde, gruppearbejde, projektarbejde og i klassen?Hvordan lytter man?Hvordan er man aktiv?Hvad er forskellen på at beskrive, analysere, fortolke og vurdere?Hvordan kan man overføre viden fra fag til fag?Hvordan knækker man „videnskoden“?Hvordan gør man til eksamen?