De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Mogens Hansen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Mogens Hansen, Ole Varming & Poul Thomsen
    395,95 kr.

    9.200 opslagsord og ca. 180 illustrationer. 12. udgave af Psykologisk-Pædagogisk Ordbog er ændret væsentligt i forhold til tidligere udgaver. Ordbogen henvender sig til alle, der læser psykologisk og pædagogisk litteratur. Ud over disse fags centrale ordforråd er medtaget mange ord og begreber fra tilstødende videnskabsområder, især psykiatri, etik, filosofi, sociologi, antropologi, kriminologi, medicin, statistik og etnologi. Bogen er uundværlig for den, der vil følge med i den psykologiske og pædagogiske faglitteratur. Udtalelser om tidligere udgaver: "... en velforberedt, vellykket og uundværlig håndbog for alle med interesse for psykologi og pædagogik, der ønsker kvalificeret vejledning ved læsning af faglitteraturen!" "... de enkelte ord er kort og letforståeligt beskrevet, ofte med krydshenvisninger. Enkelte af definitionerne er tillige illustreret."

  • af Mogens Hansen, Eric Boesgaard & Henrik Fausing
    953,95 kr.

    ABT 18 for praktikere er en juridisk kommentar til de Almindelige betingelser for totalentreprise i bygge- og anlægsvirksomhed (ABT 18), der blev vedtaget af byggeriets parter i 2018. Selvom der er en høj grad af identitet mellem bestemmelserne i ABT 18 og AB 18, er der meget afgørende forskelle mellem totalentreprise og de øvrige entrepriseformer. Bogen skal ses i dette lys og er et entrepriseretligt værktøj en juridisk ståbi - for bygherrer og entreprenører samt deres administrative funktioner. Forfatter-trekløveret har tværgående erfaring med og fra bygge- og anlægsbranchen og mange års indgående kendskab til byggeriets retsforhold.

  • af Niels Egelund, Steen Hilling, Erik Jørgen Hansen, mfl.
    155,95 kr.

    »SPECIALPÆDAGOGIK i en brydningstid« rummer tolv artikler, hvis fælles mål er at styrke den kritiske og pædagogiske debat omkring specialpædagogikkens grundlag og udvikling. Ved indgangen til det 21. århundrede er specialpædagogikken præget af en række brydninger. Samtidig med at folkeskoleloven og FN-erklæringer fremhæver, at vi skal arbejde for en skole for alle og et samfund, der giver lige muligheder for mennesker med handicap, henvises stadig flere børn, unge og voksne til specielle pædagogiske foranstaltninger. Trods idealerne om inklusion og afkategorisering vokser interessen for diagnosticering og neuromedicinske beskrivelsesformer i praksis. Artiklerne kredser om sådanne paradokser og pejler aktuelle tendenser og problemstillinger inden for det specialpædagogiske område.   Bogen er redigeret af Jesper Holst, Søren Langager og Susan Tetler, og indeholder bidrag fra Kirsten Baltzer, Hans Clausen, Niels Egelund, Erik Jørgen Hansen, Mogens Hansen, Steen Hilling, Jesper Holst, Birgit Kirkebæk, Preben Kirkegård, Søren Langager, John Maul, Charlotte Ringsmose og Susan Tetler. Udgivelsen henvender sig til alle, der arbejder praktisk inden for det specialpædagogiske område, og de mange under uddannelse, som i deres arbejdsliv vil møde nogle af de børn, unge og voksne, der i dag påkalder sig specialpædagogisk opmærksomhed.

  • - Perspektiver på liv og læring
    af Per Schultz Jørgensen, Søren Smidt, Jan Tønnesvang, mfl.
    198,95 kr.

    Der har i de senere år været en stigende interesse for relationer og relationstænkning i pædagogiske sammenhænge. Artiklerne sætter fokus på en række centrale temaer, herunder relationers betydning for lærerrollen, lærerens kompetencer og relationelle perspektiver på læring. Der inddrages forskellige kulturelle, samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstemaet og dets betydning for skolen. På baggrund heraf - og for at give læseren et overblik over indholdet - er bogen inddelt i fire sektioner:- Relation og lærerrolle- Lærerens kompetencer- Relationelle perspektiver på læring- Samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstænkningRelationer i skolen henvender sig til alle, der interesserer sig for skolen, til studerende på lærerseminarier samt lærere på efteruddannelsesforløb på CVU'erne.

  • - introduktion, diskussion, kritik
    af Per Fibæk Laursen, Mogens Hansen & Anne Maj Nielsen
    63,95 kr.

  • af Mogens Hansen
    288,94 kr.

  • - - intelligenser, undervisning og læring
    af Mogens Hansen
    108,95 kr.

    Skolens rummelighed består af artikler, der over en længere årrække er publiceret i forskellige fagblade. Hver artikel stiller med sin synsvinkel det spørgsmål til skolen, om den nu også har tænkt sig at varetage undervisningen for alle børn. Hvordan behand­ler skolen de børn, der har svært ved at lære eller svært ved at begå sig? Er skolens bænk så bred, at der er plads til alle, eller bliver nogle børn skub­bet ned af den og ud af fællesskabet?Der peges på en række nødvendige forandringer. Det kræver imidlertid hverken en ny skolelov, nye lærere eller helt andre fysiske rammer for skolens virksomhed. Lærere, forældre og de lokale skolemyndigheder kan (bare) beslutte, at skolens indhold kommer til at omfatte en stor bredde af udfordringer og krav. En bredde, hvor arbej­det med læsning og matematik følges ad med brugen af krop, sanser og følelser, og med stor vægtning på skolearbejde og faglig læring i det sociale fælles­skab.Mogens Hansen, f. 1936. Lærer, har undervist i folkeskolen og åndssvageforsorgen. Cand.pæd.psych. og ledende skolepsykolog 1968-98. Adjungeret professor, Danmarks pædagogiske Universitet. Han er i øvrigt forfatter til adskillige bøger om skole og undervisning.Forlagsserien om mesterstykkerIdeen er at lade fremtrædende danske og udenlandske forskere inden for humaniora og samfundsvidenskab udvælge 3-8 artikler, som med rette kan kaldes mesterstykker, og som har haft afgørende indflydelse på et områdes udvikling eller lign. Herudover skriver forfatteren en indledende artikel, som begrunder valget og sætter artiklerne ind i en kontekst i forbindelse med forfatterens eget og andres arbejde.Den trykte bog hos forlaget.