De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Mikkel Flyverbom

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 12%
    af Anne Jerslev, Stig Hjarvard, Ib Bondebjerg, mfl.
    598,95 kr.

    Klassisk og moderne medieteori er den første samlede danske fremstilling af medieteoriens centrale retninger, skoler og paradigmer. Behovet for en dansksproget grundbog om medieteori er blevet udtalt i takt med medie- og kommunikationsvidenskabens vækst i Danmark siden 1980’erne og interessen for mediernes rolle i tilstødende videnskaber.Medier udgør en central del af den moderne tilværelse og det moderne samfundsliv. Det gælder alt fra politik, kultur og religion til arbejde, fritid og forbrug. Bogen søger at udbrede kendskabet til førende teorier om medier og kommunikation. Desuden viser den, hvordan vores medieteoretiske forståelse har ændret sig i takt med forandringer i det medie- og informationsteknologiske landskab.Bogen tilbyder en historisk oversigt over medieteoriens fremkomst og udvikling. Tidsmæssigt griber bogen tilbage til det 20. århundredes begyndelse, hvor de første medieteoretiske betragtninger blev formuleret. Derpå følger en gennemgang af efterkrigstidens mere systematiske udvikling af medieteorien. Bogen slutter med en række teorier, der sætter forståelsesrammer for de ændringer, som de sidste års medieteknologiske udvikling – og i særdeleshed de digitale medier – afstedkommer for relationerne mellem medier, mennesker og samfund.Bogen er opbygget kronologisk og består af tre dele: ”Klassisk medie- og kommunikationsteori”, ”Nyere medieteori” og ”Forandringer af medier og kommunikation”. De enkelte kapitler præsenterer periodens centrale teorier og afsluttes med en oversigt over nøglebegreber.

  • - Creating Authority, Community and Identity in a Globalized World
    af Flemming Bjerke, Jens Hoff, Hans Krause Hansen, mfl.
    294,95 kr.

    Digital Governance://Networked Societies – Creating Authority, Community and Identity in a Globalized World explores the role of the Internet in the creation and reconfiguration of political authority, community and identity in a globalizing world.A string of case studies demonstrates how the Internet and connectivity facilitate the creation of political authorities ‘within’ and ‘beyond’ the nation state, and how it lies at the core of the formation of automated forms of power and the emergence of a plethora of communities with global reach and outlook, affecting identity formation processes and social dynamics.These developments have important repercussions for politics and democracy. Politics in the Information Age becomes a ‘politics of presence’ and a ‘politics of becoming’, as expressed through multiple practices, connections and organizational forms, as well as the complex formation of political identities. In such a set-up, democracy comes to depend more on ethics and less on procedures.