Bøger af Mikael Jørgensen
-
526,95 kr. Denne bog rummer alt, hvad du skal vide om vandforekomster, vandindvinding og vandforsyning,Den nødvendige teori er grundigt forklaret og illustreret med mange figurer og praktiske eksempler. Et omfattende stikordsregister gør bogen let at slå op i, og de mange referencer gør det muligt altid at finde frem til yderligere oplysninger om emnerne. Bogen er således anvendelig både som lærebog på de videregående uddannelser og som håndbog for den praktiske vandværksmand eller den projekterende ingeniør.
- Bog
- 526,95 kr.
-
278,95 kr. Denne antologi præsenterer 14 centrale pædagogiske tænkere, hvis nøglebegreber og tænkning alle har noget særligt at bidrage med til det fritidspædagogiske felt. Ønsket med bogen er at styrke det teoretiske fundament og cementere fritidspædagogik som en disciplin i sin egen ret. De 14 tænkere er alle sat ind i en aktuel fritidspædagogisk kontekst for at demonstrere deres tænknings værdi og gyldighed i dag og i fremtiden. Teorier, tænkere og tanker gør det imidlertid ikke alene, og det afspejles også hos de udvalgte tænkere. Langt de fleste af deres tanker og begreber er rundet af deres erfaringer fra, kendskab til og analyser af praksisfeltet. Det er en pointe i bogen, at fritidspædagogik, som al anden pædagogik, er båret af den praksis og de konkrete fysiske steder, hvor mennesker igennem tiden har mødtes og mødes. Tænkere John Dewey (1859-1952) Alexander Neill (1883-1973) Anton Makarenko (1888-1939) Lev Vygotsky (1896-1934) Erik Erikson (1902-1994) Paulo Freire (1921-1997) Oskar Negt (f. 1934) Max van Manen (f. 1942) Thomas Ziehe (f. 1947) Jean Lave (f. 1939) Etienne Wenger (f. 1952) Gert Biesta (f. 1957) Hartmut Rosa (f. 1965) Judith Butler (f. 1956) Bidragydere Ditte Tofteng Jacob Clausen Jan Jaap Rothuizen Lisbeth Madsen Maj Borggaard Hansen Mikael Jørgensen Mikkel Snorre Wilms Boysen Nils Falk Hansen Rasmus Præstmann Hansen Stig Broström Üzeyir Tireli
- Bog
- 278,95 kr.
-
378,95 kr. Feedback i pædagoguddannelsen giver inspiration til underviseres rammesætning af feedbackprocesser, så de udgør det bedst mulige stillads for de studerendes læring.Bogens første del beskæftiger sig med forskningsmæssige perspektiver på feedback og studerendes motivation i en uddannelseskontekst. Denne del danner en teoretisk ramme for praksiseksemplerne i antologiens anden del.Kapitlerne i andel del viser konkrete tilgange til, hvordan undervisere kan rammesætte feedback i forbindelse med vejledning, undervisning og andre studieaktiviteter. Bogen indeholder bidrag fra undervisere på alle pædagoguddannelser i Danmark, og de giver deres bud på inspirerende feedbackpraksis.Tilrettelæggelsen af feedbackprocesser griber ind i studieaktivitetsmodellens forskellige studie-, lærings- og undervisningsformer, og forfatterne relaterer derfor deres praksiseksempler til modellens kategorier.Antologien består af 11 kapitler, der tilsammen bidrager til et anvendelsesorienteret perspektiv på feedbackprocesser i pædagoguddannelsen
- E-bog
- 378,95 kr.