De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Mia Herskind

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Undervisningsbog i bevægelse, rytmisk gymnastik og dans
    af Lis Engel, Helle Winther, Maj-Britt Nørgaard & mfl.
    287,95 kr.

    En forskningsbaseret undervisningsbog om bevægelse, rytmisk gymnastik og dans skrevet til studerende ved universiteter, professionshøjskoler, terapi- og træneruddannelser. Bogen henvender sig også til bevægelsesundervisere på ungdomsuddannelser, i folkeskolen, på højskoler og i den frivillige idræt. Sproget er levende og alle kapitler er forankrede i et helhedsorienteret syn på krop og bevægelse. Bogens berør temaer som dansens stilarter, kunsten at undervise, krop og lederskab samt bevægelsens eksistentielt udviklende muligheder for både undervisere og deltagere.Der indgår en lang række praktiske øvelser, som kan bruges til børn, unge, voksne og mange forskellige målgrupper. Denne opdaterede udgave indeholder desuden helt nye kapitler om kropsbasis og bevægelsespsykologi. Fodfæste og himmelkys giver læseren brugbare, praksisnære redskaber og åbner for indsigt i relation til den enkeltes undervisningspraksis.

  • - Professionelle perspektiver på børn og unges sundhed
    af Bente Jensen, Grethe Sandholm, Bjarne Bruun Jensen, mfl.
    199,45 kr.

    Sundheden er til debat. I Danmark og det øvrige Norden forskes der inden for flere felter i at afdække de fysiske og mentale sundheds- og risikofaktorer. Denne nye antologi præsenterer i det lys forskellige professionelle perspektiver på børn og unges sundhed.Med hvad er sundhed i det hele taget? Og hvordan kan sundhed forstås i et nutidigt lys? Fra officiel side fokuseres der meget på det fysiske aktivitetsniveau som det bedste middel til at bevare eller forbedre sundhedstilstanden. Samtidig forskes der også en hel del i bevægelsens betydning for læring, der ellers traditionelt er blevet anset som et kognitivt anliggende i skolernes praksis.Det er redaktørernes håb, at bogen kan inspirere til ændring og udvikling af praksis - bl.a. institutionel praksis, læringspraksis og praksis i fritidssektoren.Bogens forfattere repræsenterer tilsammen forskningsområdet, professionsområderne og praksisfeltet omkring børn og unge.Bidragsyderne er ikke udvalgt ud fra en overordnet fælles teoretisk enighed mellem dem, men ud fra, at de hver især har en specifik faglig forståelse, der er væsentlig for helheden. Potentialet ved de forskellige faglige forståelser er, at de tilsammen udvider grundlaget for helhedsorienterede og koordinerede overvejelser og praksistiltag - på tværs af institutionelle grænser.Bogen henvender sig til alle med interesse for børn og unges sundhed.