Bøger af Marlene Muhlig
-
188,95 kr. Bliv klar til prøvenLærervejledning til prøven i Billedkunst I dette lille hæfte har vi samlet portalens prøveoplæg, vejledning og gode råd til lærere, som skal føre elever til prøve i Billedkunst. Hæftets oversigter og praktiske skemaer giver bud på, hvordan prøven kan organiseres og tilrettelægges på den enkelte skole. Med hæftet kan lærere få overblik over prøvens faser og krav til lokaler, materialer, tidsforbrug og meget mere. Eksempler på prøveoplæg og arbejdsark kan inddrages i planlægningen og forberede både lærere og elever på prøven i valgfaget.Samlet i illustreret hæfte, får du: Overblik over prøvens faser Råd og vejledning om organisering og tidsforbrug Fire prøveoplæg Kopiark til eleven Skabeloner til lærer og censor Tekst og prøveoplæg findes også på billedkunst.gydendal.dk.
- Bog
- 188,95 kr.
-
- Arbejdsbog
128,95 kr. Billedkunst – Valgfag og Prøve er elevens arbejdsbog til valgfaget i 7. -8. klasse.Bogen hjælper eleverne med at få overblik over fagets indholdsområder og samler deres viden og eksperimenter inden for billedfremstilling, billedanalyse og billedkommunikation.Med arbejdsbogen får eleverne praktiske billedopgaver og faglige tekster med kunsthistoriske og aktuelle værkeksempler. Nogle af de mest centrale teknikker inden for plane, rumlige og digitale billeder præsenteres gennem praktiske øvelser, og eleverne får eksempler på prøveoplæg og opgaver, som forbereder dem på den afsluttende prøve.Brug arbejdsbogen som supplerende materiale i din billedkunstundervisning, og arbejd med opgaverne i den rækkefølge, der passer bedst til holdets øvrige billedprojekter.Bogen indeholder:• Opgaver indenfor fagets kompetenceområder• Praktiske øvelser i billedfremstilling• Viden om fagets centrale udtryksformer• Beskrivelser af fagbegreber• Prøveforberedende opgaver• Eksempler på prøveoplæg
- Bog
- 128,95 kr.
-
158,95 - 190,95 kr. Denne bog sætter fokus på skrivelyst og læring. Skrivning er kompleks, krævende og givende for såvel voksne som børn, men er også en nødvendig social, kommunikativ og kognitiv kompetence, som må have en central placering i undervisningen. Bogen giver en række eksempler fra praksis og giver forskningens bud på, hvad skrivelyst er, og hvordan man kan fremelske og fastholde skrivelyst i grundskolen både i dansk og i skolens øvrige fag. Læseren kan lade sig inspirere af hver artikels unikke perspektiv på skrivelyst og læring, men også af artiklernes form og udtryk. Skrivelyst og læring henvender sig til lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der beskæftiger sig med eller er optaget af børns læsning og skrivning samt skrivelystens betydning for børns læring.