De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Maria Bruselius-Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - tværfaglige perspektiver
    af Lisbeth Haastrup, Maria Bruselius-Jensen, Morten Kromann Nielsen, mfl.
    323,95 kr.

    Ernæring, mad og måltider er på menuen i en række kapitler, hvor børn er i fokus. Bogen rummer både ernærings-, samfunds- og humanvidenskabelige perspektiver på temaet mad i relation til børn.Første del giver indblik i børns ernæring og kostvaner, og i hvordan smagspræferencer udvikles og påvirkes. Fedmeproblematikken belyses gennem aktuelle forebyggelsestiltag, den fysiologiske baggrund for overvægt og det offentliges ansvar og indflydelse.Børns møde med mad i hjemmet, institutioner og skoler belyses i bogens anden del. Udviklingen af nye måltidsmønstre og børns relation til disse belyses i forhold til begreberne familie og institution, ligesom et folkesundhedsperspektiv bliver bragt i spil. Maddannelse, pædagogik og æstetik bliver italesat i bogens sidste del med konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med børn og mad i forskellige settings.Børn, ernæring og måltider – tværfaglige perspektiverhenvender sig til studerende på professionsuddannelsen i ernæring og sundhed, til studerende på læreruddannelsen og pædagoguddannelsen samt til alle færdiguddannede med interesse for børn, ernæring og måltider.

  • af Maria Bruselius-Jensen
    33,95 kr.

    Kapitel 4 i Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studierNy antologi retter sit fokus mod det metodiske felt visuelle tilgange og metoder. Feltet har været i fremmarch igennem en del år, både internationalt og herhjemme. Det er et omfattende og komplekst felt. Antologien foregiver dog ikke at give overblik over alle de måder, hvorpå man i dag kan arbejde med visuelle metoder. De enkelte kapitler tager derimod afsæt i konkrete forsknings- og udviklingsprojekter, hvor der har været arbejdet med at tegne, male, fotografere og filme. På den måde berettes der kritisk, konkret og om de erfaringer og refleksioner, der er gjort i projekterne.Antologien henvender sig til studerende og forskere indenfor social- og humanvidenskaberne især pædagogiske, antropologiske og uddannelsessociologiske felter. Bogen har også en sekundær målgruppe: Pædagoger, socialarbejdere, lærere, psykologer og beslægtede professioner, der arbejder med at hjælpe og støtte andre mennesker i at kommunikere, ytre og udtrykke sig om eget liv.

  • - – tendenser, udfordringer og opmærksomhedspunkter
    af Maria Bruselius-Jensen & Anne Mette W. Nielsen
    298,95 kr.

    I Unges medbestemmelse og samfundsdeltagelse samles ti danske og internationale biddrag til at belyse unges deltagelsesmuligheder. Heri analyserer de fra forskellige vinkler, hvordan vi kan forstå unges deltagelsesmuligheder, og de stiller skarpt på de samfundsmæssige diskurser og betingelser, der gælder for unge i samtidens Europa.Bogen henvender sig til forskere og praktikere, der ønsker inspiration og ny viden inden for områder som unge, demokrati, rettigheds- og udviklingsarbejde, sociale og politiske forhold og dannelse.

  • - tendenser, udfordringer og opmærksomhedspunkter
    af Maria Bruselius-Jensen & Anne Mette W. Nielsen
    359,95 kr.

    Unges deltagelse er i stigende grad sat på dagsordenen i kommunalpolitik, i det pædagogiske, sundhedsfaglige og sociale arbejde og i udviklingen af samfundet mere generelt. Indenfor forskningen har en mangfoldighed af studier de senere år givet anledning til ny viden om unges deltagelse og nye perspektiver på deres adgang til indflydelse.Denne antologi samler ti danske og internationale bidrag, der belyser unges deltagelsesmuligheder og forsøger at besvare nogle af de presserende spørgsmål, vi som samfund står med: Har unge fået bedre betingelser for at få indflydelse på deres eget liv og på de kontekster, de indgår i? Kan de deltage på måder, som imødekommer deres engagements- og udtryksformer? Og hvordan bidrager unges deltagelse til at bevare, men også forny de europæiske demokratier?De 10 bidrag analyserer fra forskellige vinkler og i vidt forskellige kontekster, hvordan vi kan forstå unges deltagelse og stiller samtidig skarpt på de betingelser og samfundsmæssige diskurser, der omgiver unge i samtidens Europa.Bogen synliggør hvilke udfordringer og barrierer, unge støder på, når de engagerer sig, men viser også, hvordan særlige tilgange og metoder kan skabe nye deltagelsesmuligheder og tilbyde alternative modeller til forandring og indflydelse.