Bøger af Mads Brandsen
-
- Hele vejen
123,95 - 253,95 kr. PAPE – HELE VEJEN er et portræt af manden, der vendte den årelange konservative nedgang og i dag kan kalde sig Danmarks mest populære partileder. Vi følger Søren Pape Poulsen fra opvæksten i Midtjylland med politisk vækkelse omkring kaffebordet til tiden som borgmester i Viborg og sidenhen konservativ leder, justitsminister – og statsministerkandidat.Vi får også historien om interne fejder i Det Konservative Folkeparti, om politisk magtspil i Viborg såvel som på Christiansborg og om den tumultariske tid op til Papes formandskab for et parti i krise. Samtidig udfoldes sider af Søren Papes personlige liv, ikke mindst hvordan den adopterede landmandssøn fra Vejerslev kom ud af skabet og blev den første officielle homoseksuelle partileder i Danmark. I PAPE – HELE VEJEN får vi for første gang den samlede fortælling om en folkekær partiformand, men også om en politiker, der har grebet magten, når muligheden har budt sig.Bogen er skrevet af journalisterne Mads Brandsen og Johs Lynge og er først og fremmest baseret på en lang række samtaler med Søren Pape samt med hans familie, venner, politiske kolleger og samarbejdspartnere.
-
- PLF i en dansk skolepraksis
428,95 kr. Professionelle læringsfællesskaber præsenteres her for første gang i et dansk skoleperspektiv, og netop formidling af lokale erfaringer kan medvirke til at inspirere til ny skolepraksis i Danmark. Bogen er blevet til i tæt samspil med praktikere i skolen, og udgangspunktet er deres udfordringer på forskellige niveauer med at udvikle sig som professionelle læringsfællesskaber.Forfatterne til bogen har udviklet en række redskaber og metoder til teamet i deres fælles lærings- og professionaliseringsproces frem mod at kunne arbejde som et professionelt læringsfællesskab. Nærværende bog er derfor også nærmere en praksisbog end en teoribog.Bogens struktur er inspireret af Thomas Albrechtsens fem søjler i et professionelt læringsfællesskab: fælles værdier og visioner, deprivatisering af praksis, samarbejde, reflekterende dialoger og fokus på elevernes læring. Alle kapitlerne bygger videre på et introduktionskapitel, der beskriver fundamentet for at arbejde som et professionelt læringsfællesskab, og et ledelseskapitel redegør for ledelsens vigtige rolle i at understøtte udviklingen af skolens kultur.Bogens hovedsigte er at vise praktiske veje ind i arbejdet med professionelle læringsfællesskaber, hvor lærere og pædagoger får tid og rum til fælles professionel refleksion, nysgerrighed, afprøvninger og didaktisk metodeudvikling. Den understøtter, at lærere, pædagoger og ledere opnår ejerskab til udvikling af praksis til gavn for alle børns læring og trivsel. Den skaber en ramme om praksisforståelse og -udvikling, der med tiden gerne skulle række ud over fastlagte mødetidspunkter og blive bærende for hele skolens kultur og miljø og for det mindset og den tilgang til praksis, som lærere, pædagoger og ledere har, når de går ind ad døren til skolen, og klokken ringer til første time.Bogen indeholder bidrag af Lisbeth Alnor, Mads Brandsen (red.), Steffen Kaspersen, Elena Noma Kirkegaard, Kirsten Osbæck Mogensen, Hanne Møller, Line Dahl Olesen og Niels Tange. Alle er tilknyttet VIA University College og har arbejdet med udvikling af professionelle læringsfællesskaber på danske skoler.
- Bog
- 428,95 kr.