Bøger af Lise Justesen
-
308,95 kr. Kvalitative metoder i organisations- og ledelsesstudier er en metodebog til studerende og forskere. Bogen præsenterer fire hyppigt anvendte kvalitative metoder inden for organisations- og ledelsesområdet: - interview - fokusgrupper - deltagerobservation - dokumentstudier Metoderne præsenteres med udgangspunkt i eksempler fra centrale områder inden for organisation og ledelse, bl.a. HRM, marketing, CSR og forvaltningsrevision. Kvalitative metoder i organisations- og ledelsesstudier er skrevet som lærebog, og hvert kapitel afsluttes med en række øvelsesspørgsmål, som vil være velegnet at diskutere i undervisningen. Desuden præsenteres metoderne i forhold til tre videnskabsteoretiske retninger - realisme, fænomenologi og konstruktivisme - så man som læser får en mere indgående forståelse af arbejdet med kvalitative undersøgelser. Lise Justesen og Nanna Mik-Meyer er hhv. adjunkt og lektor ved Institut for Organisation, CBS.
- Bog
- 308,95 kr.
-
- Syv traditioner
431,95 kr. Samfundsvidenskabelig analyse tager afsæt i teori og forskningsmetode og har som formål at drage konklusioner ud af et indsamlet datamateriale. Den analytiske proces afhænger af, hvilket perspektiv og hvilke grundantagelser man gør brug af. Denne bog viser helt konkret, hvordan man analyserer et kvalitativt materiale med afsæt i syv af de mest udbredte analytiske perspektiver:- Symbolsk interaktionisme- Fænomenologi- Hermeneutik- Grounded Theory- Narrativ analyse- Diskursanalyse- ANT-baseret analyseBogens kapitler er skrevet af førende kvalitative forskere, som præsenterer de syv perspektiver og viser, hvilke konkrete empiriske strategier de hver især lægger op til.Redigeret af Margaretha Järvinen, professor på Sociologisk Institut, KU, og Nanna Mik-Meyer, professor ved SFI.
- Bog
- 431,95 kr.
-
- interview, observationer og dokumenter
332,95 kr. Brugen af kvalitative metoder inden for sociologien og beslægtede fag har i løbet af de sidste ti år gennemgået en markant udvikling. Strømninger som konstruktivisme og interaktionisme, der fremstiller sandhed og mening som sociale konstruktioner, stiller forskeren over for nye udfordringer. Nye spørgsmål trænger sig på:· Hvordan påvirker intervieweren de svar, han eller hun får?· Hvilke muligheder og begrænsninger giver det interaktionistiske perspektiv på observationsstudier?· Hvilke konsekvenser får det, at et dokument ikke anskues som noget []i sig selv[], men først får betydning, når det indgår i en social situation?[]Kvalitative metoder i et interaktionistisk perspektiv[] undersøger, hvad det betyder, når forskeren selv bliver en medspiller i meningsproduktionen, og den virkelighed, der skal beskrives, ikke længere er et stabilt fænomen.Antologien retter sig mod studerende og undervisere på universiteter og andre højere læreanstalter. Margaretha Järvinen er professor ved Sociologisk Institut på Københavns Universitet og Socialforskningsinstituttet. Nanna Mik-Meyer er adjunkt ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi på Copenhagen Business School.
- Bog
- 332,95 kr.
-
- Bog
- 365,95 kr.
-
- in Organisation Studies
254,94 kr. Qualitative Research Methods in Organisation Studies is a methodology textbook designed to introduce students and researchers to the four most commonly used qualitative methods in organisation studies: interviews focus groups participant observation document studiesThe four methods are presented in relation to three theoretical perspectives – realism, phenomenology, and constructivism – that provide the reader with a deeper understanding of qualitative studies.The four methods are also illustrated by real-life examples in key areas of organisation studies, including HRM, marketing, CSR, and performance auditing.At the end of each chapter, Qualitative Research Methods in Organisation Studies features practical exercises that are suitable for discussion in class.Lise Justesen and Nanna Mik-Meyer are associate professors at the Department of Organisation, Copenhagen Business School. Both have published in the area of qualitative methods.
- Bog
- 254,94 kr.
-
- En casesamling
233,95 kr. Strategier i praksis sætter fokus på, hvordan en række nutidige organisationer arbejder med strategi i praksis. Bogen er især velegnet som materiale i strategiundervisning, hvor de studerende skal anvende teori til at analysere praksisnære problemstillinger. Bogen beskriver otte forskellige cases og illustrerer, hvordan organisationernes strategiarbejde gribes meget forskelligt an. Samtidig viser casene, hvordan konteksten spiller en afgørende rolle for organisationernes arbejde med strategi i praksis. Bogens caseorganisationer er: DONG Energy, BIG, Copenhagen Phil/Sjællands Symfoniorkester, Berlingske Media, Dansk Politi, Arla, Kræften Bekæmpelse og Aarstiderne. Bogen suppleres af videointerviews med topledere fra de otte organisationer. Dette videomateriale er gratis og offentligt tilgængeligt via CBS’ website.
- Bog
- 233,95 kr.