Bøger af Line Nielsen
-
- Andagter til hele året
165,95 kr. Elsket af HAMNy andagtsbog - af dansk forfatter.Det begynder med ham. Alt begynder med ham. Uden ham var der slet ingenting. Uden Jesu kærlighed ville livet være tomt, koldt, intetsigende, ondt og livløst.Vores relation begynder med, at han elsker os. Når vi erfarer det, forvandles vi indefra. Glæde og fred fylder vort sind. Ting falder på plads. Mildhed og overbærenhed bliver en del af vores sindelag. Vi bliver i stand til at elske. Det kan vi ikke i os selv. Derfor har vi brug for hans kærlighed hver dag. Vi har brug for at overgive vores liv i hans kærlige hænder hver eneste dag.Elsket af HAM indeholder andagtsstykker til hver dag – hele året. Hver andagt starter med et bibelvers - og taler om Guds kærlige omsorg for dig."Line giver svar på menneskets søgen efter en kærlig Gud - og har fundet svaret i de mange tekster fra Bibelen. Alt drejer sig om at se Guds kærlighed, åbenbaret i Jesus Kristus og at erfare, at jeg er elsket af Gud. Jeg kan på det varmeste anbefale denne andagtsbog." -Richard Müller, teol. dr."Til alle, der har lyst til at lære Ham at kende og mærke Hans kærlighed, som er så STOR så STOR, vil denne bog være en god hjælp. Elsket af Ham viste mig Guds kærlighed, helt personligt, til mig." - Bettina Horn, Institutionsleder"De små andagter er som en daglig vitaminpille, en god start på dagen." - Hanneke van Amstel, sygeplejerske
- Bog
- 165,95 kr.
-
538,95 - 688,95 kr. Dette er 7. udgave af FOREBYGGENDE SUNDHEDSARBEJDE, der for længst har skrevet sig ind som en klassiker inden for områderne forebyggelse og sundhedsfremme. Bogen har over en periode på 35 år fået status af et alment accepteret opslagsværk og er en foretrukken grundbog på en række professionsbacheloruddannelser samt på kandidatuddannelser som medicin,folkesundhedsvidenskab og sociologi. Siden den første udgave udkom i 1986, har værket behandlet centrale områder inden for forebyggelse og sundhedsfremme og har for hver ny udgave afspejlet den aktuelle udvikling inden for området og i samfundet som helhed.Forebyggelse og sundhedsfremme har i de senere år fået en stadig mere central rolle i sundhedsvæsenet. I dag er inddragelse af brugeren og dennes aktive rolle blevet endnu mere afgørende, ligesom klimalovgivning og de seneste ændringer i sundhedslovgivningen er nye vigtige tiltag. Derfor er der i denne udgave mere fokus på brugerinvolvering, udvikling af kompetencerog handlekraft, men også på individets egne værdier og præferencer. Mere generelt afspejler 7. udgave den nyeste udvikling i teori og praksis på tværs af sundhedsvæsenet, og der er gennemført et grundigt redaktionsarbejde for at forny bogen.Den praktiske virkelighed, hvor det forebyggende sundhedsarbejde udføres, udgør en rød tråd i samtlige udgaver af FOREBYGGENDE SUNDHEDSARBEJDE. Bogen rummer også en række teoretiske og metodiske kapitler, som giver læseren en solid forståelse af baggrunden for det praktiske arbejde. Denne kombination af teori og praksis gør bogen særdeles velegnet somlærebog for en bred målgruppe.
- Bog
- 538,95 kr.
-
247,95 - 398,95 kr. Sundhedspædagogik i sundhedsfremme kan også anvendes på diplom-, master- og kandidatuddannelser inden for pædagogik og sundhedsvidenskab.Bogen diskuterer udvalgte kernebegreber og synsvinkler i sundhedspædagogikken, som har essentiel betydning for sundhedsfremmende interventioner og aktiviteter, hvor målet er at opbygge ressourcer og skabe sundhed og trivsel for forskellige målgrupper. Den giver således det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme.Kritisk sundhedspædagogik er en nøglefaktor i arbejdet med sundhedsfremme. Den kritiske sundhedspædagogik tager sit udgangspunkt i et positivt og holistisk sundhedsbegreb og refererer til social og individuel empowerment og udvikling af handlekompetence gennem dialog mellem sundhedsprofessionelle og borgere situeret i en specifik kontekst.Når man arbejde med sundhedsfremme navigeres mellem to komplekse felter: det pædagogiske felt og det sundhedsfaglige felt, som har forskellige målsætninger, metoder og evalueringsmodeller, som gør det vanskeligt at svare på de centrale spørgsmål, som praktikerne stilles over for i deres hverdag, fx: ”Hvad er den bedste måde at forbedre sundheden på?”, ”Hvordan involveres brugerne i sundhedsfremme?” eller ”Hvordan skabes der viden om, hvad der virker?”Meningen med denne bog er ikke at give entydige svar på disse og lignende spørgsmål, men forfatterne inviterer læserne til refleksion på baggrund af det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme, som bogen præsenterer.