Bøger af Linda Schumann Scheel
-
188,95 kr. At uddanne sig til og arbejde i en profession, der har med andre mennesker at gøre, indeholder en kompleksitet, der fordrer refleksion i samtaler med studerende, patienter, klienter og kollegaer, fordi hver situation er unik.Refleksion er et begreb, hvis substans er svær at indfange. Refleksion er i litteraturen defineret lige fra almindelige tanker til forandringer i tidligere forståelser og frigørelse fra undertrykkende magtstrukturer. I uddannelse anvendes refleksion som indikator for, at der sker læring, og til at sikre en integration mellem teori og praksis. For sygeplejersker er det fx vigtigt at indarbejde egne erfaringer og teoretiske viden for at forstå plejesituationen og foretage kliniske beslutninger.Med revisionen af de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser og dermed med den nye bekendtgørelse er refleksion eksplicit fremhævet, og der kommer derfor større fokus på refleksionsbegrebet i uddannelsen og på de studerendes evne til at reflektere i såvel teori som i den kliniske undervisning. Det betyder, at de studerende skal have en grundlæggende viden om og forståelse af refleksionsbegrebet, samtidig med at færdighederne i forhold til refleksion skal indøves.
- Bog
- 188,95 kr.
-
- Hvordan og hvorfor
172,95 - 218,95 kr. Kliniske retningslinjer er rettet mod alle sundhedsprofessionelle, især inden for de mellemlange videregående uddannelser, hvor behovet for at bygge bro mellem forskning og klinik er vokset markant i de senere år. Med kliniske retningslinjer ønsker man at tilbyde patienterne en sikker pleje og behandling af høj kvalitet baseret på den bedste eksisterende viden. Bogen er tænkt som et redskab til vejledning af professionelle klinikere. Her finder man hjælp og konkrete råd til at udvikle en klinisk retningslinje inden for områder, hvor man fx undrer sig over en given praksis. Studerende på grunduddannelsesniveau kan også have stor gavn af bogen som en både praktisk og teoretisk introduktion til kliniske retningslinjer.Kliniske retningslinjerer opbygget som en håndbog, der anviser metoder i hele arbejdsprocessen: fra idé til anvendelse af kliniske retningslinjer i klinikken. Den beskriver, hvordan man opstiller et fokuseret spørgsmål, hvilket er afgørende for den samlede proces. Eller hvor man kan hente anvendelig viden, og hvordan det internationale kvalitetssikringsinstrument AGREE kan bruges. Man får også gode råd om, hvordan man bedst implementerer kliniske retningslinjer i sin praksis.