De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lene Bjerring Bagger

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lene Bjerring Bagger, Lisbeth Lenchler-Hübertz & Lisbeth Elmgaard Jensen
    188,95 kr.

    Denne bog bygger på vores erfaringer fra mange års arbejde med børn og familier i forskelligartede sammenhænge. Det er vores ønske at få videreformidlet og delt vores viden om de symptomer, som børn kan have på stress og belastninger i deres hverdag, til så mange fagfolk og forældre som muligt, så vi sammen kan arbejde på at blive mere opmærksomme og handle på de tidlige signaler, når et barn belastes over evne. Vi er i vores arbejde som psykolog, familierådgiver og sygeplejerske blevet inspireret af mange forskellige mennesker og pædagogiske/psykologiske teorier og holdninger, især tilknytningsteorien. Denne bog rummer lidt af dem alle, udvalgt fordi vi i vores praksis har oplevet, at det er vigtigt, at det enkelte barn får det tilbud, der er tilpasset lige netop det barn med dets vilkår og problemstillinger. Det er vores håb, at læserne selv kan finde frem til og reflektere over de metoder og ideer, der giver mening for lige netop det barn og den problematik, der skal arbejdes med.

  • - En del af skolens udvikling
    af Niels Egelund, Bjarne Nielsen, Heidi Honig Spring, mfl.
    278,95 kr.

    ATK-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder. Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.