De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Leif Ørsted Petersen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Hans Jørgen Beck, Anna Jørgensen, Thomas Kaas & mfl.
    738,95 kr.

    Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere.   Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddan­nede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbe­visning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng. "Kultur, kundskab og kompetence 1B" udgør sammen med "Kultur, kundskab og kompetence 1A" og de tilhørende arbejdskortbøger "Undersøge, konstruere og argumentere 1A og 1B" systemets materiale til fællesdelen af matematiklæreruddannelsen på professionshøjskolerne.

  • af Hans Jørgen Beck, Anna Jørgensen & Leif Ørsted Petersen
    332,95 kr.

    Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere.   Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddan­nede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbe­visning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng.

  • af Hans Christian Hansen, Hans Jørgen Beck, Anna Jørgensen & mfl.
    448,95 kr.

    Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

  • af Hans Jørgen Beck, Mette Vedelsby, Anna Jørgensen, mfl.
    251,95 kr.

    Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere.   Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddan­nede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbe­visning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng.