Bøger af Lars Johnsen
-
- Fra semiotisk design til strukturerede data
278,95 kr. Denne lærebog handler om nyere tendenser i moderne webdesign og om, hvordan man kan designe for såvel mennesker som medier og maskiner. Bogen fokuserer således på, hvordan man kan strukturere og kode indhold på websider, herunder mobile websider, således at det ikke alene kan opfattes af mennesker, men også sådan, at noget af dette kan læses, afkodes og anvendes af websystemer så som søgemaskiner, sociale medier og andet software.Bogen retter sig mod studerende og undervisere på videregående uddannelser, der arbejder med digitalt design i bred forstand samt andre med interesse for webdesign og -udvikling i en professionel kontekst.
- Bog
- 278,95 kr.
-
- Digitalt design af åbent læringsindhold på The Web of Data
33,95 kr. Bogen handler om digitalt didaktisk design med brug af web- og mobilteknologi. Den sætter fokus på de muligheder og problemstillinger, som digitaliseringen bringer med sig i forhold til læring og kommunikation.Bogen har tre dele: en teoretisk, en teknologisk og en praktisk. Den teoretiske del forklarer centrale begreber knyttet til design af digitale ressourcer og aktiviteter med henblik på undervisning, læring og faglig formidling. Den teknologiske del fokuserer på teknologi og interaktionsmuligheder for digitale ressourcer i form af web 3.0 og af e-bøger. Den praktiske del præsenterer fire konkrete cases, der tilsammen illustrerer væsentlige faktorer i konkret realisering af digitalt didaktisk design. Bogen henvender sig især til forskere, undervisere og studerende i fag om it og læring på informations- og biblioteksvidenskabsstudier samt på læreruddannelser og efter- og videreuddannelser.Forfatterne tilhører alle forskningsprogrammet Didaktik, design og digitalisering på Syddansk Universitet. De arbejder med digitalt didaktisk design fra forskellige vinkler: teknologisk, vidensfilosofisk, læringsteoretisk og didaktisk.Didaktik, design og digitalisering, er en del af serien Medier, kommunikation, journalistik.
- E-bog
- 33,95 kr.
-
- Om Google-søgetjenester, schema.org og det semantiske web
223,95 kr. Hvordan ser, kategoriserer og præsenterer en søgemaskine som Google verden? Hvordan får man den til at "forstå", hvad ens website og websider drejer sig om? Og kan man få adgang til dens viden om verden, og i givet fald hvordan?Med centrale spørgsmål som disse giver Semantisk søgning og søgemaskineoptimering et indblik i den udvikling, søgemaskiner som Google gennemgår i disse år. Fra at være et it-værktøj til at finde relevante sider på nettet er især Google ved at udvikle sig til en "svaremaskine", der stiller oplysninger til rådighed om alt lige fra den danske kongerække til film i den lokale biograf. Under overskriften "from strings to things" ændrer fokus sig fra søgestrenge til ting i den virkelige verden.Bogens to hoveddele indeholder: En generel beskrivelse af Google som semantisk søgemaskine og vidensressource, herunder grundlæggende begreber, idéer og principper.En praktisk skitsering af hvordan man med semantisk søgemaskineoptimering konkret kan stille oplysninger på sine websider til rådighed for Googles søgetjenester og andet software via nyere webteknologier og -standarder (især systematikken schema.org).Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for søgemaskiner og søgemaskineoptimering (SEO) i bred forstand, herunder studerende på it-, biblioteks- og informationsvidenskabelige uddannelser.
- Bog
- 223,95 kr.
-
68,95 kr. - Bog
- 68,95 kr.