De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lars Fuglsang

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - På tværs af fagkulturer og paradigmer
    af Lars Fuglsang, Klaus Rasborg & Poul Bitsch-Olsen
    413,95 - 449,95 kr.

    Videnskabsteori i samfundsvidenskaberne henvender sig til elever og undervisere på alle samfundsfaglige uddannelser på både bachelor- og overbygningsniveau. Bogen sigter på at give en samlende og loyal fremstilling af de mest fremherskende videnskabsteoretiske paradigmer og de ofte frugtbare diskussioner, der har været ført imellem deres tilhængere. 3. udgaven er blevet gennemskrevet og opdateret. Den grundige introduktion til de forskellige videnskabsteoretiske retninger er således blevet lettere tilgængelig til glæde for de studerende.

  • af Jacob Dahl Rendtorff, Lars Fuglsang & Poul Bitsch Olsen
    328,95 kr.

    Ledelse foregår i dag i et spændingsfelt mellem mange forskellige problemforståelser, faglige specialer og praktiske udfordringer. Virksomhedsledelse behandler en række af de mest centrale problemer, som ledelse skal medvirke til at løse. Med nyere erhvervsøkonomiske teorier og teorier om ledelse tegner bogen således et billede af de teorier, positioner og strategier, der præger ledelsespraksis i dag. Det pluralistiske og problemorienterede perspektiv er gennemgående i denne bog, hvor forfatterne blandt andet behandler: - Finansiel ledelse- Ledelse af informationsteknologi- Projektledelse- Værdibaseret ledelse- Ledelse i social praksis- Ledelseskommunikation- Arbejdspsykologi- Ledelse som leadership- Ledelse af innovation og kreativitet- Virksomheders legitimitet - Markedsorienteret ledelse.

  • af Jon Sundbo, Lars Fuglsang & Jacob Norvig Larsen
    119,95 kr.

    Denne bog præsenterer en model for, hvordan innovationsarbejdet kan organiseres i de fleste moderne virksomheder. Innovation med omtanke betyder, at virksomheden inddrager medarbejderne og udnytter deres viden og innovative evner, og at den ser på markedet og den strategiske situation. Bogen præsenterer konkrete og praktisk anvendelige modeller og checklister, ligesom der findes et instrument til at måle virksomhedens innovationstilstand samt en lang række eksempler fra virksomheder. Der beskrives endvidere to andre modeller for innovation - Industrialiseret innovation og postmoderne innovation. Også servicevirksomheders innovationsadfærd i dagens Danmark beskrives. Selvom beskrivelsen og eksemplerne er hentet fra servicesektoren, kan industrivirksomhederne med udbytte anvende både modeller og instrumenter. Bogen henvender sig såvel til ledere, der skal organisere innovationsaktiviteter, som til folk der er analytisk interesserede. Den er opdelt i fire dele, der kan bruges uafhængigt af hinanden. Bogens forfattere er alle forskere, der gennem mange år har arbejdet med innovation, såvel teoretisk som praktisk. Jon Sundbo er professor i erhvervsøkonomi ved Roskilde Universitet, Lars Fuglsang er lektor samme sted og Jacob Norvig Larsen er seniorforsker ved Statens Byggeforskningsinstitut.