De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lars Bo Henriksen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Teknologi og teknikfag
    af Lars Bo Henriksen, Mette Møller Jeppesen & Henrik W. Routhe
    318,95 kr.

    Projektarbejdet giver en række faglige og pædagogiske anvisninger på, hvordan man med en problemorienteret tilgang gennemfører det gode projektarbejde.Et projekt er en afgrænset og målrettet proces, hvor samarbejde, problem, løsning og produkt er forbundne størrelser. Alle ingredienserne i projektarbejdet fra start til slut beskrives med både eleveksempler og praktiske anvisninger på gennemførelsen.Projektarbejdet er også en lærebog som behandler begrebet teknologi. Gennem samarbejde og den kritiske vurdering af teknologiernes betydning kobles det etiske og samfundsmæssige med det konkrete og løsningsorienterede.Kapitlerne er målrettet teknologifaget på htx, men kan anvendes bredt i al slags PBL og projektarbejde, herunder til teknikfag på htx.Projektarbejdet er udviklet i samarbejde mellem Aalborg Universitet og htx-skoler fra hele landet

  • - Conceptualising Reality in Organisational Research
    af Lars Bo Henriksen, Lennart Norreklit, Jacob Bohme Christensen & mfl.
    158,95 kr.

  • af Lars Bo Henriksen
    39,94 - 43,95 kr.

    Den samfundsvidenskabelige metodedebat er lige så triviel, som den er nødvendig. Triviel, fordi den ofte føres på et grundlag, der kun kan beskrives som utilstrækkeligt. Nødvendig, fordi det kun gennem debatten er muligt at overvinde trivialiteten og derved kvalificere arbejdet med samfundsvidenskaberne. Dette skrift er et forsøg på at udrede nogle af de misforståelser, der er udbredte i forbindelse med samfundsvidenskabelige aktiviteter, især de der baseres på såkaldte kvalitative metoder. Bogen henvender sig til alle med interesse i diskussioner om samfundsvidenskabelige metoder. Sigtet har været at hjælpe producenter og brugere af samfundsforskning og kvalitative metoder til bedre at forstå metoder og resultater. Især producenter og brugere der ikke tidligere har stiftet bekendtskab med kvalitativ samfundsvidenskab og dens resultater.