De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lars Bjerg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - det journalistiske interview
    af Lars Bjerg
    179,95 kr.

    Mange journalister opfører sig som om, man kan "slå op" i et menneske, som man kan slå op i et leksikon. Man vil vide noget om et bestemt emne, og så får man det svar, som er dér og alle der slår op dér, vil få det samme svar, uanset hvornår og hvordan de slår op. Men mennesker er noget mere komplicerede end håndbøger. Svar fødes som regel af situationen. Hele atmosfæren, sammenhængen, kemien, det nonverbale og formuleringen af spørgsmålene og rækkefølgen af dem betyder en hel masse for, hvilke svar man får. Og et godt interview kan kendes på, at det skaffer gode svar. Der er ikke andre kriterier. Men sandsynligheden for at få gode svar vokser betydeligt, hvis intervieweren kender sit værktøj og ved, at det ikke er ligegyldigt, om man hamrer eller skruer. Denne bog giver en enkel og systematisk indføring i en stor del af håndværket bag det vellykkede interview.

  • - Etik, værdier og kvalitet i journalistik
    af Lars Bjerg
    258,95 kr.

  • - Det journalistiske interview
    af Lars Bjerg
    118,95 kr.

    Mange journalister opfører sig som om, man kan "slå op" i et menneske, som man kan slå op i et leksikon. Man vil vide noget om et bestemt emne, og så får man det svar, som er dér og alle der slår op dér, vil få det samme svar, uanset hvornår og hvordan de slår op.Men mennesker er noget mere komplicerede end håndbøger. Svar fødes som regel af situationen. Hele atmosfæren, sammenhængen, kemien, det nonverbale og formuleringen af spørgsmålene og rækkefølgen af dem betyder en hel masse for, hvilke svar man får.Og et godt interview kan kendes på, at det skaffer gode svar. Der er ikke andre kriterier. Men sandsynligheden for at få gode svar vokser betydeligt, hvis intervieweren kender sit værktøj og ved, at det ikke er ligegyldigt, om man hamrer eller skruer. Lars Bjerg giver en enkel og systematisk indføring i en stor del af håndværket bag det vellykkede interview.

  • - Etik, værdier og kvalitet i journalistik
    af Lars Bjerg
    218,95 kr.

    Om forgængeren "Vær god" skrev Lasse Jensen rent ud: "Fremragende bog...Jeg prøver også at være god. Og det ER svært!". Magasinet Prent karakteriserede den som "velskrevet, vidende og polemisk, men samtidig enkel og klar".Der er ikke nogen facitliste for, hvordan den gode journalist er, men der er pejlemærker, og dem udpeger bogen. Værdier, der i virkeligheden står ret fast, støder jævnligt mod hinanden i praksis, og så har man kun sin dømmekraft og fagets normer for, hvad det vil sige at være god.

  • af Lars Bjerg
    258,95 kr.

    ”Det kritiske interview har et godt stort hoved med store ører. Begge dele kan udvikles, hvis man har nogle gode analytiske redskaber at træne med"Det er med journalistiske interview som med alt muligt andet: Jo mere styr man har på det grundlæggende, jo friere er man til at improvisere.Derfor er det vigtigt at finde den grundformel, og det gør "Det kritiske interview", som formodentlig er den første bog nogensinde. Bogen indkredser, hvad der gør er interview kritisk og udleder derfra det kritiske interviews overordnede mål og spilleregler.

  • - ytringsfrihedens betingelser og udfordringer i det 21. århundrede
    af Oluf Jørgensen, Flemming Svith, Lars Bjerg, mfl.
    218,95 kr.

    Hvilken rolle spiller ytringsfriheden i dag, og hvilke grænser findes der for ytringsfriheden? Både formelle og uformelle?Bogens målsætning er at nytænke ytringsfrihedens problemstillinger og få rusket op i en faglig diskussion af ytringsfriheden. En diskussion af ytringsfriheden kan aldrig stoppe ved blot at konstatere, at ytringsfriheden er hellig og dermed skal være ubegrænset, for der findes altid grænser for ytringsfriheden.Ytringsfriheden til forhandling behandler ytringsfriheden gennem otte kapitler og demonstrerer, hvordan ytringsfriheden er begrænset i forskellige kontekster såvel offentlige som private.Målgruppen for bogen er medieprofessionelle, undervisere og studerende inden for samfundsvidenskabelige, journalistiske og kommunikations uddannelser.Bogens forord er skrevet af tidligere kulturminister Per Stig Møller.