De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Johannes Fibiger m.fl.

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Johannes Fibiger m.fl.
    78,95 kr.

    Inden for de senere år er skolen blevet gradvis meredigitaliseret. Digitaliseringen inviterer til nye læreprocesser, men udfordrerogså didaktik og dannelsessyn. Et nyt fag er under udvikling:Teknologiforståelse. Temanummeret giver bud på, hvor skolen står i forhold til dendigitale udvikling og belyser, hvilke muligheder og udfordringer der ligger i det nye fag.

  • af Johannes Fibiger m.fl.
    76,95 kr.

    INDHOLDIndledende artikler:MasterplotsDen pædagogiske grundfortællingJohannes FibigerGrundfortællingens fundamentDannelseJakob Kjærsgaard MortensenGrundfortællinger:Hartmut RosaAt lade sig blive sat i svingningerSteen Nepper LarsenGert BiestaIngen uddannelse uden uddannerGert BiestaJohn DeweyEt narrativ om processer og forandringPer MunchHannah ArendtNatalitetMorten Timmermann KorsgaardKritisk teoriIdeologikritik og demokratisk dannelseAsger SørensenK.E. LøgstrupEtisk-poetisk grundfortælling om tillid og fornyelseAnne Marie PahuusJean-Jaques RousseauSelvkontrol: Et centralt element i barnets dannelseHassan A. K. Sabri

  • af Johannes Fibiger m.fl.
    83,95 kr.

    At holde skole handler om at ville noget med verden. Og i undervisningen handler dette primært om at have intentioner på børn og unges vegne gennem undervisning. Det normative og det intentionelle er en grundlæggende del af pædagogikkens væsen. Både skolen og den enkelte lærers virksomhed må dermed styres af en pædagogisk rettethed, som til enhver tid er formet af tidligere tiders pædagogiske rettetheder. Med temanummeret præsenteres ni centrale grundfortællinger, som alle danner grundlag for, hvordan vi tænker pædagogik og didaktik i det danske skolesystem i dag.

  • af Johannes Fibiger m.fl.
    88,95 kr.

    Det er ved hjælp af fortællinger, at vi erkender. Gennemfortællinger får vi en måde at forstå og fortælle vores egen historie på ogmåder til at afkode omverdenen. Temanummeret belyser, hvorfor og hvordanfortællinger i dag kan være med til at danne det enkelte menneske. Hvilkeformer antager fortællinger i dag i børn og unges liv?