De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jørgen Riber Christensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Kommunikation med levende billeder
    af Jørgen Riber Christensen, Ole Ertløv Hansen & Thomas Mosebo Simonsen
    305,95 kr.

    Medieproduktion: Kommunikation med levende billeder er en grundbog til produktionen af audiovisuelle medier. Bogen fokuserer på de korte forma­ter, der hyppigt ligger til grund for undervisningen og samtidigt er de mest udbredte for kommunikation med levende billeder på sociale medieplatforme. Bogen behandler hele processen fra idé over produktion til distribution, og den har det dobbelte sigte, at den ud over at dygtiggøre de medieproducerende studerende, også efterfølgende kvalificerer til faglig refleksion over produktionerne.Målgruppen er studerende og undervisere på de videregående uddannelser.

  • - - fra sagprosa til reality
    af Johannes Fibiger, Per Nyegaard, Jørgen Riber Christensen, mfl.
    364,95 kr.

    I mange år har der manglet en tidssvarende bog om sagprosa og et bud på et nyt dækkende ord for genren. For væksten i faktiske genrer er eksploderet i de elektroniske medier, og ikke mindst internettet har givet faktagenrerne en umådelig kapacitet og mulighed for formidling på nye måder. Faktiske tekster - fra sagprosa til reality er ét svar på denne udfordring.Faktiske tekster - fra sagprosa til reality giver læseren en grundlæggende forståelse af storgenren, en analytisk fordybelse i de enkelte undergenrer og en progression fra de trykte medier frem mod de virtuelle.Bidragydere: Johannes Fibiger, Per Nyegaard, Jane Kristensen, Jørgen Riber Christensen, Rasmus Fink Lorentzen og Gurli Bjørn Iversen.

  • af Jørgen Riber Christensen & Steen Ledet Christiansen
    128,95 kr.

    Filmanalyse går fra tidlig proto-filmteori til den seneste forskning som fx emotionsteori og post-film. Ligeledes har de film, der analyseres i kapitlerne, en historisk spredning fra tidlige stumfilm til nye film. Med sine 19 kapitler bliver bogen også til et oversigtsværk. Bogens talstærke forfatterhold repræsenterer store dele af film- og medieforskningsmiljøerne på danske universiteter, og på den måde er bogen ikke kun vidtfavnende, hvad angår teorier, men den afspejler også det dan­ske film­vi­den­ska­be­lige fagområde.Hvert af bogens kapitler kombinerer en metode med et filmværk. Kapitlet redegør for en metode, hvorefter metoden eksemplificeres konkret i en analyse af et specifikt filmværk. Der indgår et historisk rids over metodens teoretiske ophav og dens vigtigste litteratur,og styrker og svagheder ved metoden indgår i kapitlets konklusion. Bogens innovative forskningsprofil er en direkte omsætning af filmteorier til analytisk praksis.Bogen henvender sig til undervisningen i de forskellige film- og medieuddannelser i Danmark, primært på universiteter, og i film- og mediekurser i andre fag.

  • af Jørgen Riber Christensen
    58,95 kr.

    Bogen kan også bestilles via mail: aauf@forlag.aau.dkHUSK at oplyse boghandlernr. i mailen.Steder forklarer og illustrerer et af de sidste årtiers nybrud eller trends inden for den transdisciplinære, humanistiske forskning, som er blevet kaldt the spatial turn, den rumlige vending. Det er en vending henimod undersøgelser af steder.Det er bogens overordnede forskningsspørgsmål, hvordan betydninger af steder skabes, og det er dens analytiske pointe, at ingen steder kun betyder sig selv. Der er indlejret betydninger i steder, som kan komme fra historien, medier og film, digitale fænomener som fx spil og fra magtforhold. Steder er også samfundsskabte og sociale konstruktioner. De kan inkludere eller ekskludere mennesker, og de kan være magtinstrumenter og -repræsentationer.Bogens mange analyseeksempler er historisk spredte: Der er den moderne parkeringskælder og rasteplads, og der er den middelalderlige landsbykirke og herregård. Gerningsstedet, arbejdspladsen, det overnaturlige sted og ikke-stedet bliver analyseret i bogen.

  • af Jørgen Riber Christensen, Gunhild Agger & Louise Brix Jacobsen
    128,95 kr.

    Redaktører: Gunhild Agger, Jørgen Riber Christensen, Louise Brix JacobsenAntal sider: 361Udgivelsesår: 2021Version: 1ISBN: 978-87-7210-729-5ISSN: 2245-2818 Mens tv-seningens platforme hurtigt ændrer sig, eksisterer der fortsat en række konstante elementer på tværs af flow-tv og streaming. Det kan både være overordnede genrer som fiktion og fakta, mere specifikke og etablerede programtyper som nyhedsudsendelser, dokumentar-, natur- og børne- og ungdomsprogrammer, og det kan være nyere former som fiktiobiografisme og weathertainment. Uanset platform er der brug for teoretiske indfaldsvinkler og redskaber til at analysere disse genrer og programtyper med.Tv-analyse giver i sit indledende kapitel en oversigt over tv-analysens metodologi. Denne oversigt udmøntes konkret i bogens øvrige sytten kapitler i a­na­ly­ser af centrale genrer og programtyper.Her er blot nogle af de mange spørgsmål, du får svar på i Tv-analyse:• Hvad sker der med reality- og talkshowgenrerne?• Hvor bevæger det politiske samtidsdrama sig hen, og hvilken funktion har historisk drama haft?• Hvad definerer science fiction, fantasy, situationskomedie?• Hvorfor adapterer man velkendte krimier som Sherlock?• Hvad karakteriserer reklamen?• Og hvorfor kan man ikke se sports-tv uden lyd?Bogen udgør et oversigtsværk over tv-programtyper såvel som tv-analysens teoretiske tilgange og metoder. Valget af programtyper har baggrund i dels et gen­re­spred­nings­kri­te­ri­e, dels et historisk væsentlighedskriterie. Bogens store forfatterhold reflekterer medieforskningsmiljøerne på de dan­ske u­ni­ver­si­te­ter, og den giver et repræsentativt billede af tv-forskningens udvikling og de nye tendenser inden for dette videnskabelige felt. Tv-analyse supplerer bogen Filmanalyse (Systime 2016).

  • af Jørgen Riber Christensen & Kyle Nicholas
    143,95 kr.

    Meets the need for a fresh look at the narrative, technique, and industrial practices of media production and reception. The authors employ myriad analytical techniques, focusing on semiotics, auteur style, historical and political economic analysis to examine the dynamic interplay of popular media.